طلاق توافقي چيست؟

۳۰ بازديد
سينه‌ها تحت تأثير نيروي جاذبه هستند و اين باعث مي‌شود كه با بيشتر شدن جزئي وزن يا تغيير سايز، آويزان شوند. عواملي مانند سنگيني سينه يا افتادگي آن نقش مهمي در تغيير شكل و افتادگي سينه ها دارد كه علاوه بر اين عارضه، سينه ها را دچار بدشكلي و تغيير شكل مي كند.
امروزه جراحي ليفت سينه كمك زيادي به رفع افتادگي سينه ها مي كند كه مي تواند اثرات بيشتر شدن وزن يا چاقي سينه ها را اصلاح كند. اين جراحي كه با بلند كردن سينه هاي افتاده همراه است شكل و اندازه بسيار ايده آلي ايجاد مي كند كه مي تواند زيبايي بدن و ساختار زيباي سينه را تحت تاثير قرار دهد. ليفت سينه يا ماستوپكسي يكي از جراحي هايي است كه به كشش سينه ها به سمت بالا و جوان سازي بافت سينه كمك مي كند.
عوامل تاثير گذار در افتادگي سينه :
با گذشت زمان و با بيشتر شدن سن خاصيت ارتجاعي پوست كم مي شود و شاهد افتادگي سينه ها مي شويد. عواملي مانند جاذبه زمين، بارداري و شيردهي در افتادگي سينه ها نقش دارند.
زناني كه دوران بارداري و شيردهي را پشت سر گذاشتند دچار افتادگي سينه مي شوند و با بارداري هاي مكرر اين وضعيت شديدتر مي شود. افتادگي سينه ها علاوه بر مشكلات ظاهري كه به دنبال دارد، در برخي موارد باعث درد گردن مي شود، بنابراين مادراني كه ديگر تصميم به بارداري مجدد ندارند به اين جراحي مراجعه مي كنند.
خانم هايي كه به خاطر افتادگي سينه ها اعتماد به نفس خود را از دست دادند مي توانند با مشورت پزشك جراحي ليفت سينه را انجام دهند. اعتماد به نفس نقش مهمي در زندگي خانم ها و پوشيدن لباس هاي زيبا دارد و با توجه به سليقه بايد در نظر گرفت كه سينه ها نقش مهمي را ايفا مي كنند، بنابراين اين جراحي براي بيشتر شدن احساس رضايت از بدن براي افرادي كه سينه هاي آويزان دارند توصيه مي شود.
جراحي ليفت سينه چگونه انجام مي شود ؟
جراحي ليفت سينه كه در اتاق عمل و با بيهوشي عمومي انجام مي شود، به بهترين جراح سينه نياز دارد كه برش هاي لازم را در اطراف سينه و هاله سينه با دقت و مهارت انجام داده و بافت سينه را به سمت بالا هدايت كند. فرمي كه در هنگام جراحي به سينه ها داده مي شود بايد طبيعي و زيبا باشد و سينه ها تا جايي كه امكان دارد به سمت بالا بلند شوند.
در هنگام اين جراحي، برش هايي در اطراف سينه به وجود مي آيد و حتي امكان دارد نوك سينه ها بريده شده و حركت داده شوند. بخيه ها به قدري ظريف و هنرمندانه زده مي شوند كه بعد از جراحي كمترين اثر بريدگي و بخيه هاي جراحي ديده مي شود.

روش انجام عمل ليفت سينه

جراحي ليفت سينه تحت بيهوشي عمومي انجام مي شود. روند جراحي به اين صورت است كه امكان دارد ناحيه هايي بر داده شود. هاله قهوه اي دور نوك پستان برش داده مي شود. ايجاد بريدگي در اين ناحيه از قفسه سينه با اسكار خاصي همراه نيست و در برخي موارد توصيه مي شود كه شدت افتادگي زياد نباشد.
از زير نوك پستان تا زير سينه بريده مي شود. برش هاي ايجاد شده در اين ناحيه به مرور زمان محو مي شوند. در امتداد چين هاي طبيعي زير سينه بريده مي شود. اين نوع برش زماني توصيه مي شود كه شدت افتادگي زياد باشد. جاي زخم هاي اين روش به خوبي زير لباس محو مي شود.
پس از ايجاد برش در ناحيه مورد نظر، پوست و بافت اضافي برداشته شده و سينه به سمت بالا كشيده مي شود. گاهي اوقات لازم است موقعيت نوك پستان تغيير كند. در نهايت، برش ها بخيه زده مي شود و براي محافظت از بخيه ها، يك پانسمان روي قفسه سينه قرار مي گيرد.
جراحي ليفت سينه يك عمل سرپايي نيست و نيازي به بستري شدن بيمار در بيمارستان نيست. اما از آنجايي كه بعد از جراحي، اثرات ماده بي حس كننده در بدن باقي مي ماند و امكان دارد فرد هوشياري كامل نداشته باشد، بايد فردي را به عنوان همراه نزد خود داشته باشيد تا به شما كمك كند.
در مورد اسكارهاي اين روش با مشاهده بهبود جاي زخم و بخيه، جاي زخم قرمز شده و به مرور زمان از بين مي رود. ميزان شفافيت اسكارها به محل برش و روش و مهارت مورد استفاده در هنگام جراحي بستگي دارد.
جراحي ليفت سينه چه انواعي دارد ؟
جراحي ليفت سينه به روش هاي متفاوتي صورت مي گيرد. با توجه به انتظارات بيمار و نوع سينه، جراح محل و ميزان برش را تعيين مي كند. رو هاي مختلف جراحي ليفت سينه برش هاي متفاوتي دارند و هر كدام كاربرد مختلفي دارند. در ادامه با انواع جراحي ليفت سينه آشنا مي شويد :
ليفت هلالي :
ليفت هلالي براي خانم هايي كه كمي افتادگي سينه دارند و خواهان اصلاحات جزئي هستند استفاده مي شود. در اين روش برش كوچكي در قسمت فوقاني آرئول ايجاد مي شود. اين روش زماني استفاده مي شود كه جراحي ليفت همراه با جراحي بزرگ كردن سينه باشد.
ليفت پري آرئولار :
زنان مبتلا به افتادگي خفيف سينه مي توانند با اين روش تحت عمل جراحي قرار گيرند. اين روش همراه با جراحي بزرگ كردن سينه مانند ليفت هلالي استفاده مي شود. در روش ليفت پري آرئولار، يك برش دايره اي در اطراف آرئول ايجاد مي شود. از اين ليفت مي توان براي كم شدن اندازه آرئولار استفاده كرد.
ليفت عمودي :
اين روش ليفت بيشتر از ساير روش ها استفاده مي شود. در اين روش، جراح پوست اضافي را برمي دارد و شكل كل سينه را تغيير مي دهد. افتادگي متوسط را مي توان با روش ليفت عمودي حل كرد.
در ليفت عمودي، جراح دو برش ايجاد مي كند. يك برش در اطراف آرئولار و ديگري به صورت عمودي از لبه پاييني هاله به سمت پايين سينه. به دليل شكل برش، به اين روش ليفت آبنبات چوبي هم گفته مي شود.
ليفت T وارونه :
پزشك از اين روش ليفت براي زناني كه دچار افتادگي شديد سينه هستند استفاده مي كنند. در جراحي، مقدار زيادي از پوست اضافي و بافت هاي افتاده برداشته مي شود. بهترين نتايج با روش ليفت T وارونه حاصل مي شود.
اين روش از ۳ برش تشكيل شده است. يك برش در اطراف آرئول، يك برش ديگر به صورت عمودي از لبه پاييني هاله به سمت زير سينه و آخرين برش در امتداد ناحيه زير سينه ايجاد مي شود.
ليفت سينه براي چه افرادي مناسب نيست ؟
روش هاي متفاوت ليفت سينه براي بيشتر شدن سايز سينه مفيد نيست. اگر با ليفت انتظار داريد ظاهر سينه ها گردتر شود، بايد گفت كه ليفت احتمالا شما را نا اميد خواهد كرد.
براي بزرگ كردن سينه و به وجود آمدن فرم مناسب مي‌توانيد عمل ليفت سينه و بزرگ كردن سينه را انجام دهيد. تركيب جراحي ليفت سينه و جراحي كوچك كردن سينه را براي افرادي كه مي خواهند سينه هاي كوچكتري داشته باشند توصيه مي شود.
اگر مي خواهيد باردار شويد، بهتر است ليفت را به تعويق بيندازيد. در دوران بارداري سينه ها آويزان مي شوند و اثر ليفت از بين مي رود. قبل از هر اقدامي حتما با پزشك مشورت كنيد. در جلسه مشاوره در مورد انتظارات خود و نتيجه مطلوب با پزشك گفت و گو كنيد. ليفت سينه امكان دارد گزينه مناسبي براي شما نباشد.

مراحل عمل جراحي ليفت سينه

عمل جراحي ليفت سينه مراحلي دارد كه مراجعه كنندگان بايد اين مراحل را پشت سر بگذارند. در ادامه با مراحل عمل جراحي ليفت سينه آشنا مي شويد :
بيهوشي :
بيهوشي براي انواع جراحي ها نياز است و زير نظر جراح و متخصص بيهوشي انجام مي شود. بسته به شرايط بيمار و توجه به اطلاعات و سوابق پزشكي، فرد بيهوش مي شود و تحت بيهوشي عمومي يا تزريق داخل وريدي عمل مي شود.
انسزيون ها :
۳ راه كار براي انجام انسزيون وجود دارد. برش اطراف هاله تيره نوك سينه، برش به شكل عمود از هاله نوك سينه به طرف كريز سينه، از هاله نوك سينه به طور عمودي به طرف كريز سينه و يك برش افقي در امتداد كريز خورده مي شود.
فرم دهي سينه ها :
پس از برش، ابتدا بافت سينه به سمت بالا كشيده مي شود. نوك پستان و هاله تيره نوك پستان در محل اصلي يا بالاتر قرار مي گيرند. در افرادي كه هاله نوك سينه بزرگي دارند، مقداري از آن بريده شده و كوچكتر مي شود. سپس با برداشتن پوست اضافي سينه، خاصيت ارتجاعي آن جبران مي شود.
بستن هاله نوك سينه :
پس از تمام شدن فرم دهي سينه و ترميم پوست باقي مانده از ناحيه برش، آن را مي بندند. اكثر برش هاي ايجاد شده در جراحي ليفت سينه ناپديد مي شوند.
بانداژ :
پس از جراحي ليفت سينه، جراح سينه ها را پانسمان مي كند. استفاده از بانداژ الاستيك كشي يا سوتين هاي طبي توصيه شده توسط جراح ضروري است. استفاده از بانداژ و سوتين طبي براي كم شدن تورم ضروري است. نتيجه جراحي ليفت سينه بعد از تمام شدن جراحي ديده مي شود. اما پس از پايان تورم و كبودي هنگام جراحي، نتيجه جراحي به طور كامل قابل مشاهده است.
عمل ليفت سينه چه نتايجي دارد ؟
نتايج جراحي ليفت سينه پس از عمل مشخص مي شود و بيمار تغيير را در سينه هاي خود احساس مي كند. تمام نكات و مراقبت هاي ذكر شده توسط پزشك سينه بايد رعايت شود تا در كمترين زمان ممكن بهترين نتيجه مشاهده شود.
عواملي مثل سن يا تغيير وزن مي تواند بر بافت سينه حتي پس از جراحي تاثير بگذارد. اما ميزان تغييرات بسيار كمتر از تغييرات قبل از جراحي است.

هزينه ليفت سينه در زعفرانيه

هزينه ليفت سينه در زعفرانيه به عوامل متفاوتي بستگي دارد. روش هاي ليفت غير جراحي هزينه كمتري دارند. اما بايد در نظر داشت كه اين روش ها موقتي هستند و در دراز مدت هزينه هاي زيادي را به همراه دارند.
در مورد هزينه ليفت سينه در زعفرانيه نمي توان قيمت دقيقي را مشخص كرد. هزينه ليفت سينه در زعفرانيه بستگي به تجربه جراح، مركز جراحي و هزينه دستياران جراح دارد. منطقه جغرافيايي در قيمت گذاري تاثير زيادي دارد.
ليفت سينه يك عمل زيبايي به حساب مي آيد. به همين خاطر بيمه درماني هزينه آن را پوشش نمي دهد. براي جراحي هايي كه با نظر پزشك انجام مي شود مي توان از خدمات بيمه اي استفاده كرد. اما ليفت در قسمت هاي مختلف بدن فقط جنبه زيبايي دارد و توسط پزشك توصيه نمي شود.
بعد از عمل ليفت سينه چه مراقبت هايي بايد انجام شود ؟
ليفت سينه براي بالا بردن سينه و فرم و زيبايي بيشتر آن انجام مي شود و هر جراحي دوران نقاهت خاص خود را دارد و مراقبت هاي بعد از ليفت سينه است كه باعث مي شود سينه شما هر چه سريعتر بهتر شود. به همين خاطر بايد مراقبت هاي بعد از عمل ليفت سينه را جدي بگريد و آن ها را به خوبي انجام دهيد. در ادامه به مراقبت هاي بعد از عمل ليفت سينه مي پردازيم :
  • بهتر است هنگام استحمام از يك همراه كمك بگيريد تا استحمام برايتان راحت شود.
  • در ۲ روز اول پس از جراحي ليفت سينه از حمام كردن خودداري كنيد
  • از تماس با آفتاب و آفتاب گرفتن پرهيز كنيد.
  • هنگام خواب طوري دراز بكشيد كه سرتان بالاتر از ساير قسمت هاي بدن باشد تا فشاري به بدنتان وارد نشود.
  • بهتر است مراقب زخم هاي خود باشيد و از دستكاري آن ها خودداري كنيد.
  • بعد از ۲ هفته مي توانيد از سوتين هاي ورزشي استفاده كنيد.
  • بهتر است محل جراحي را به طور مداوم ضد عفوني كنيد، مي توانيد آن را با دستمال تميز ضدعفوني كنيد.
  • ناحيه اطراف زخم خود را نرم نگه داريد.
  • بعد از ۲ روز مي توانيد استحمام كنيد، در واقع زماني است كه دستگاه تخليه خون و مايعات متصل به بدن خارج مي شود.
  • استفاده از سوتين طبي تا ۲ ماه و هر روز ضروري است
  • استفاده از استخرها و وان هاي عمومي تا ۲ ماه ممنوع است.
  • استفاده از سوتين با فنر يا سيم ممنوع است.
كلام آخر
قبل از انجام عمل ليفت سينه سعي كنيد بهترين كلينيك و بهترين دكتر ليفت سينه در زعفرانيه را انتخاب كنيد. از افراد با تجربه مشورت بگيريد و سعي كنيد مراقبت هاي لازم را به خوبي انجام دهيد تا نتيجه مناسبي از جراحي خود بگيريد. ممنون از اين كه تا آخر اين مقاله همراه ما بوديد. نظرات و پيشنهادات خود را در سايت دكتر حيدري با ما در ميان بگذاريد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.