چگونه بهترين وكيل گيلان را پيدا كنيم؟

۲۲ بازديد
آيا مي دانستيد كه ميليون ها نفر در دادگاه هاي قضايي درگير مسائل حقوقي مي باشند؟ طبق آخرين آمار داده شده، امروزه شاهد افزايش پرونده هاي حقوقي در دادگاه ها شده ايم كه اين امر لزوم استفاده از يك وكيل خوب را بين افراد افزايش مي دهد. با توجه به مطالب گفته شده، اين سوال براي اكثر افراد پيش مي آيد كه چگونه بهترين وكيل گيلان را پيدا كنيم. مجله برترين وكيل با ارائه مطالب مهم در زمينه معرفي بهترين وكيل هاي اين سعي در معرفي بهترين وكيل گيلان كرده است.
وكيل به چه شخصي گفته مي شود؟
وكيل به شخصي گفته مي شود كه از جانب موكل اجازه داشته باشد در خصوص مسائل حقوقي، در مراجع قضايي يا غير قضايي اقدام كند. در اين رابطه وكيل حقوقي شخصي است كه نسبت به احقاق حقوق موكلش در رابطه با موضوع مطروحه در مراجع قضايي و غير قضايي طبق حدود اختياراتش انجام وظيفه مي نمايد و آثار اقدام وكيل در مراجع فوق، طبق قانون مدني متوجه موكل است.
وكيل حقوقي طيف گسترده اي از رشته حقوق را در بر مي گيرد. امروزه قسمت اعظمي از دعاوي اي كه در كشور مطرح است در زمينه حقوقي است. در واقع مسائلي كه مبتلابه جامعه مي باشد. دعاوي اي كه وقوع بسياري از آن ها به علت عدم آگاهي و توجه خود شخص رخ مي دهد و در بيشتر موارد نيز به زيان وي خاتمه مي يابد. در حالي كه استفاده از بهترين وكيل رشت از بسياري از صدمات مالي و حتي رواني مي تواند پيشگيري كند، حتي مشاوره قبل از طرح دعوي نيز از وقوع بسياري از حوادث كه ممكن است در جريان دادرسي به زيان شخص تمام شود، جلوگيري مي كند.
وكيل پايه يك دادگستري به شخصي گفته مي شود كه پس از طي كردن دوره تحصيلات دانشگاهي در مقطع ليسانس و يا بالاتر در رشته حقوق يا فقه و مباني حقوق اسلامي يا هم تراز آن در حوزه علميه،در آزمون كانون وكلاي دادگستري كه هر سال يك بار برگزار مي گردد، شركت كرده و در رقابتي سنگين موفق به كسب معدل و ترازي شده باشد كه بتواند در بين رقباي پر شماري كه دارد به عنوان كارآموز وكالت شروع به فعاليت كند. وي بايد به مدت 18 ماه به عنوان كارآموز آموزشي فعاليت مي كند و بعد از آن در آزموني كه به صورت كتبي و مصاحبه علمي شفاهي برگزار مي شود، شركت كند و بعد از قبولي در آن آزمون و بعد از اتيان سوگند توسط شخص وي به عنوان وكيل پايه يك دادگستري نائل مي گردد.
چرا بايد وكيل داشته باشيم؟
امور حقوقي، از اهميت والايي در زندگي ما برخوردار است. امور حقوقي طيف گسترده‌اي از موضوعات و اقدامات را در برمي‌گيرد. از تنظيم و امضاي قراردادهاي حقوقي مانند مبايعه‌نامه خريد و فروش ملك يا خودرو يا پيش خريد آپارتمان و اجاره گرفته تا دعاوي حقوقي، خانوادگي، ثبتي و كيفري مطروحه يا قابل طرح در مراجع دادگستري و ساير امور مبتلا به مانند وصيت، ارث و غيره. اين موضوعات، ضمن آنكه در نگاه اول ساده به نظر مي‌رسد، داراي پيچيدگي هاي تخصصي است؛ به نحوي كه يك اشتباه كوچك، خسارات جبران ناپذيري را برجاي مي‌گذارد.
همانطور كه افراد در هر موضوع تخصصي نياز به مراجعه به متخصص آن كار را دارند، در زمينه امور مربوط به مسائل حقوقي نيز افراد، بدون اطلاعات و تجربه كافي نمي توانند به تنهايي از پس آن بر بيايند و نياز به مشورت و راهنمايي متخصصان و كارشناسان حقوقي دارند. در ادامه برخي از مزاياي داشتن يك وكيل خوب را برايتان شرح داديم:
  • صرفه جويي در وقت و هزينه و ايجاد اطمينان و آرامش براي موكل
  • تنظيم صحيح دادخواست يا شكوائيه توسط وكيل در صورت لزوم طرح دعوي
  • انتخاب سريع ترين و بهترين راه ممكن براي حل و فصل مشكلات حقوقي
  • راهنمايي و نظارت وكيل در تنظيم صحيح قراردادها
  • جلوگيري از وقوع اشتباهاتي كه موجب رد دعوي در دادگاه و عدم استماع آن در محكمه مي شود
  • عدم نياز به حضور موكل در بسياري از موارد رسيدگي به پرونده
  • انجام مذاكره و اقدامات لازم جهت جلب رضايت شاكي يا خواهان
  • دفاع از حقوق موكل توسط وكيل و تنظيم لوايح و دفاعيه خوب با استفاده از تجريه و تخصص وكيل
  • اعتراض به راي و حكم دادگاه در زمان هاي مقرر قانوني و انجام اقدامات لازم براي تجديدنظرخواهي، واخواهي و اعاده دادرسي و …
يك وكيل چه وظايفي دارد؟
هر كاري كه وكيل براي موكلش انجام مي دهد، بايد بر مبناي رعايت مصالح موكل و تامين منافع او باشد و ساير وظايف وكيل نيز در راستاي رسيدن به اين هدف مشخص مي شود.امروزه به دليل تخصصي شدن بسياري از كارها، افراد نمي توانند همه امور خود را به تنهايي، انجام دهند و براي انجام هر كار تخصصي، ناگزير از مراجعه به متخصص آن كار هستند. امور حقوقي نيز با توجه به گستردگي و پيچيدگي قوانين و مقررات و بروزرساني آن، از اموري تخصصي محسوب مي شود كه انجام آن بدون مراجعه به يك فرد متخصص مانند وكيل يا مشاور حقوقي، معمولا تبعات خوبي به دنيال ندارد.
به عنوان مثال در موضوعاتي مانند: امور ملكي، دعاوي خانواده، پرونده هاي كيفري، تنظيم قراردادها، امور مربوط به شركت هاي تجاري و بسياري مسائل و موضوعات حقوقي ديگر، قطعا مراجعه به يك متخصص حقوقي به جهت مهارتي كه دارد براي تسهيل امور، لازم است. وظيفه وكيل پايه يك در تمامي اين موضوعات، كمك به موكل براي احقاق حق او و دفاع از منافع او مي باشد. به عنوان مثال يك وكيل خانوده با طرح دعاوي مانند ترك انفاق، مطالبه مهريه، طلاق، حضانت و ساير دادخواست هاي مربوطه براي حفظ و تامين منافع موكل خود، تلاش مي كند و وظيفه دارد پرونده را تا زمان كسب بهترين نتيجه پيگيري كند.
وكيل حقوقي كسي است كه در مورد مسائل حقوقي از جانب موكل اجازه دارد كه در حدود وظايف خود اقدام كند. چون وكالت، نيابت به حساب مي آيد پس هر آنچه وكيل انجام دهد در حدود اختيارات خود اثر آن به موكل خواهد رسيد و موكل موظف به انجام و اجرا آن مي باشد. وكيل حقوقي با توسل به دانش حقوقي كه دارد؛ در دادگاه سعي دارد از موكل خود احقاق حق كند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.