فيزيوتراپيست كيست؟

۶ بازديد
يكي ديگر از شاخه هاي علوم پزشكي در گروه توانبخشي، فيزيوتراپي مي باشد و در صورتي كه تا مقطع كارشناسي تحصيلات داشته باشد، به آن فيزيوتراپيست يا فيزيوتراپ گفته مي شود. وظيفه فيزيوتراپيست ها افزايش كيفيت زندگي مراجعين و بهبودي هر چه تمام تر آن ها است. بيماران پس از مراجعه به بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران، تحت ارزيابي فيزيولوژيست قرار مي گيرند و در نهايت فيزيولوژيست با در نظر گرفتن توانايي و مشكل هر بيمار، برنامه درماني خاص او را تعيين مي كند.
لازم به ذكر است كه فيزيوتراپيست در بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران همواره تحت كنترل و نظارت فيزيوتراپي اقدامات لازم را انجام مي دهد. هم چنيني اگر شما در شهر تهران ساكن نمي باشيد مي توانيد به مقاله بهترين مركز فيزيوتراپي در ايران مراجعه كنيد.

وظايف فيزيوتراپيست در بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران

  • ارزيابي كامل بيماران و دليل ورود آن ها به بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران و سپس تشكيل پرونده براي آن ها
  • داشتن اخلاق و رفتار مناسب در مواجه با بيماران
  • نظارت و كنترل بر تمامي فعاليت هاي درماني دستيار فيزيوتراپي، تكنسين فيزيوتراپي
  • ثبت تمامي مراحل درمان بيمار و هم چنين ثبت كليه وقايع در حين درمان
  • گزارش كليه آمار درماني بيماران به مسئول بخش
  • توصيه هاي لازم را به بيمار و همراه آن ها توضيح دهد.
  • بررسي ناتواني هاي بيمار و ثبت پيشرفت هاي وي
  • برنامه ريزي براي درمان
  • مشاوره و آموزش هاي لازم را به بيمار بدهد.
  • اجراي مداخلات درماني مثل الكتروتراپي، تمرين درماني، هيدروتراپي و مانوال تراپي
  • تهيه گزارش درمان در آخرين جلسه درماني به منظور ارائه به پزشك ارجاع دهند.
  • حفظ و نگهداري اطلاعات و اسرار مرتبط با كاركنان و بيماران
  • درجه بندي ميزان درد يا ميزان بهبودي به كمك آزمايشات فيزيكي در اندام هاي مورد درمان در آغاز هر جلسه فيزيوتراپي

راه هاي شناسايي بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران

به منظور يافتن بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران بايد از راه هاي مختلفي استفاده كرد و روش هاي بسياري وجود دارد كه بتوانيد كلينيك مورد نظر را شناسايي كنيد، از جمله طريقه شناسايي بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران به شرح زير مي باشد:
1-در صورتي كه به دلايل مختلف مجبور شديد به سراغ بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران برويد، اولين گام اين است كه از دوستان، آشنايان، فاميل و يا اطرافياني كه قبلا براي انجام خدمات فيزيوتراپي به كلينيكي رفته اند و از پرسنل و مهارت دكتر و هم چنين كادر درمان آن راضي بوده اند، از آن ها سوالاتي كنيد
و پس از دستيابي به نام و آدرس كلينيك، مي توانيد از فضاي مجازي كمك بگيريد و مقالات و مطالب مربوط به بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران را مطالعه كنيد و با پزشكان مختلف و با روش هاي درمان آن ها آشنا شويد.
2-در صورتي كه نياز به فيزيوتراپي داشته باشيد، در اكثر مواقع پزشك معالج شما را با بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران آشنا مي سازد تا زير نظر كلينيك موردنظر درمان شويد.
3-بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران مسلما داراي رزومه كاري و  درمان هاي موفقيت آميز بسياري مي باشد كه توصيه مي شود قبل از انجام هر كاري بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران را از شيوه درماني و پرسنل آن جا بررسي نماييد و حتي مي توانيد از كساني كه قبلا در اين مجموعه به بهبودي كامل دست يافته اند نيز سوالاتي بپرسيد تا اطمينان خاطر يابيد.
4-دستگاه ها، تكنيك ها و روش هاي  درمان همواره در حال تغيير و پيشرفت مي باشند، بهترين پزشكان و فيزيوتراپيست ها همواره براي به روز كردن دانش و مهارت خويش در انواع سمينار ها و سخنراني ها شركت مي كنند و دانش خود را در سطح بين المللي به روز مي نمايند و هم چنين در راستاي پيشرفت كلينيك خود نيز اقدامات لازم را انجام مي دهند تا جزء بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران به شمار روند هم چنين به فكر رفاه و سلامتي بيماران خود نيز باشند.

فيزيوتراپي چه بيماري هايي را درمان مي كند؟

1-بيماري هاي مغز و اعصاب: در صورتي كه به سيستم عصبي آسيب هايي وارد شود، عوارض و مشكلاتي را پديد مي آورد كه عملكرد شخص را دچار اختلال مي نمايد، از اين رو بايد به سراغ بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران برود و در اين مركز مشكلاتي چون توان عضلاني غير نرمال، مشكلات حفظ تعادل، اختلال در راه رفتن به صورت درست و ضعف عضلاني و … را شناسايي و براي بهبود آن تلاش مي كنند.
لازم به ذكر است، براي كساني كه داراي مشكلات نورولوژيكي كه پيشرونده اند و در دراز مدت همراه بيمار مي باشد و سبب ناتوانايي هايي براي بيمار مي شود، حضور فيزيولوژيست و تمامي تيم توانبخشي به منظور مديريت محدوديت هاي فرد در دراز مدت بسيار لازم و ضروري مي باشد.
2-بيماري هاي قلبي، عروقي و تنفسي: از آن جا كه در بدن سيستم قلبي عروقي بسيار حساس مي باشد، همواره بيماري ها و اختلالاتي به طور مستقيم و يا غير مستقيم روي سيستم قلبي، عروقي و تنفسي تاثير گذاشته و سبب مشكلاتي مي شود.
در بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران، فيزيوتراپيست به كمك تخليه ترشحات، فعاليت فيزيكي مناسب را در بيمار حفظ و الگوي درست تنفس كردن را به بيمار آموزش مي دهد و هم چنين راهكارهايي به منظور مديريت علائم توسط خود بيمار براي سلامتي هر چه بيشتر سيستم قلبي و تنفسي تلاش مي كند.
3-بيماري هاي روماتيسمي و پوستي: در بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران، فيزيولوژيست به منظور كاهش درد و التهاب و بهبود هر چه سريع تر توانايي عضلاني، شرايط بيمار را به طور كلي ارزيابي مي نمايد و سپس يكي از درمان هاي حرارتي، الكتريكي، درمان هاي دستي و تمرينات ويژه را براي بيمار انتخاب مي كند.
بيماري هاي روماتيسمي داراي انواع بسياري مي باشد كه رايج ترين آن ها شامل آرتروز، پوكي استخوان و آرتريت روماتوييد مي باشد.
بيماري پوستي نيز همانند بيماري روماتيسمي انواع مختلفي دارد كه از جمله اين بيماري ها، پسوريازيس مي باشد كه براي درمان آن، فيزيوتراپيست از درمان الكتروتراپي مانند استفاده از پرتو فرابنفش به منظور حفظ پوست ييمار استفاده به عمل مي آورد.
4-بيماري هاي ارتوپدي و آسيب هاي ناشي از ورزش: بيماري هاي ارتوپدي شامل شكستگي ها، تعويض مفصل ها و آسيب هاي تاندوني و بسياري ديگر مي باشد كه طريقه درمان هر كدام متفاوت مي باشد. بيماري هاي ارتوپدي سبب اختلال در روند سيستم عضلاني اسكلتي مي گردند و توانايي راه رفتن را مختل مي سازند.
5-سلامت زنان: در برخي مواقع بارداري سبب اختلالاتي چون مشكلات اسكلتي عضلاني مي شود كه لازم است تحت نظر فيزيوتراپيست در بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران قرار گرفت و فيزيوتراپيست آموزش هاي مرتبط با قبل از بارداري، حين بارداري و هم چنين پس از بارداري را به بيمار مي دهد تا مشكلي پيش نيايد و سبب درمان وي گردد.
6-فيزيوتراپي در سوختگي: سوختگي داراي درجات متفاوتي مي باشد و ممكن است در قسمت هاي مختلف بدن رخ دهد. از اين رو فيزيوتراپيست با در نظر داشتن مقدار سوختگي و قسمت سوختگي درمان هاي لازم را انجام مي دهد.
اين امكان وجود دارد كه سوختگي عوارضي را در بدن ايجاد كند كه از جمله اين عوارض شامل تورم مفصل و بافت هاي اطراف آن، مشكلات تنفسي، ايجاد اسكار و در صورتي كه درمان نشود امكان تغيير شكل مفصل پديد آيد. از اين رو در چنين مواردي بسيار ضروري مي باشد كه به سراغ بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران برويد و اقدامات لازم را براي شما انجام دهند.

فوايد فيزيوتراپي

در صورتي كه فيزيوتراپي در بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران صورت گيرد، در درمان و پيشگيري از آسيب هاي وارده بسيار موثر و كار آمد خواهد بود.
از جمله مهم ترين فوايد فيزيوتراپي اين است كه كيفيت زندگي مراجعه كننده را بسيار بالا مي برد و هم چنين افرادي كه از مشكلات حركتي رنج مي برند، به كمك فيزيوتراپي به نتيجه مطلوبي مي رسند.
از دلايل ديگر فوايد فيزيوتراپي مي توان به بالابردن سطح عملكردي افراد سالم و حتي افرادي كه به نحوي آسيب ديده اند، اشاره نمود.
كلام آخر از شما عزيزان سپاس گزاريم كه ما را تا پايان اين مقاله همراهي نموديد، سايت جراحتو سعي بر اين داشته تا شما را با بهترين مركز فيزيوتراپي در تهران آشنا كند، اميدواريم مطالب گفته شده براي شما مفيد و سودمند واقع شده باشد.
در صورت داشتن سوال و يا مشاوره با شماره هاي ذكر شده تماس حاصل فرماييد.  هم چنين مي توانيد براي دريافت اطلاعات بيشتر درباره بهترين مركز فيزيوتراپي در كرج به مقاله مربوطه مراجعه كنيد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.