منظور از وكالت چيست؟

۱۲ بازديد
وكالت در لغت به معني تفويض و واگذار نمودن است. دادن وكالت به بهترين وكيل در رشت نيز از نظر حقوقي به معناي تنظيم قراردادي است كه به واسطه آن، شخصي فرد ديگري را به عنوان وكيل جهت انجام كاري نايب مي كند. در ماده 656 قانون مدني، وكالت به اين صورت تعريف مي شود: وكالت عقدي است كه توسط آن يكي از طرفين، ديگري را بر انجام امور خود جايگزين مي كند.؛ با انعقاد قرار داد وكالت و امضاي طرفين، هركدام حق و حقوقي را بر گردن يك ديگر دارند و در برابر هم وظايفي را بر عهده دارند؛ وكالت يكي از قرارداد هايي است كه عقد آن بسيار رايج است كه امروزه براي مسائل اجتماعي، اقتصادي و … بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد. عقد قرار داد وكالت، نياز به امضا و پذيرش وكيل و موكل دارد.

چرا بايد بهترين وكيل در رشت را انتخاب كنيم؟

اگر فردي درگير مشكلات كيفري، حقوقي و يا خانوادگي باشد و نياز به كمك گرفتن از يك وكيل براي اثبات حقانيت خود داشته باشد، نبايد پرونده خود را به دست هر وكيلي بسپارد. انتخاب بهترين وكيل كيفري در رشت مي تواند حقوق از بين رفته را زنده كند و نتيجه را برعكس نمايد. وكلاي خبره و مسلط مي توانند با جمع آوري ادله كافي و استفاده از قدرت سخنوري خود، تمام و كمال از موكل خود دفاع نمايند. مثلا اگر فردي، شاكي خصوصي داشته باشد و تمام تلاش خود را براي اثبات مجرم بودن طرف مقابل كند، مي تواند به كمك وكيل خوب بي گناهي خود را ثابت نمايد.

وكالت چند نوع است؟

به طور كلي دو نوع وكالت در عقود وجود دارد. وكالت مطلق و وكالت مقيد كه در اين بخش به تشريح آن ها مي پردازيم:
وكالت مطلق: اين نوع از وكالت به اين معني است كه شخصي، فرد ديگري را براي تمامي كارها و امور خود وكيل كند و بهترين وكيل در كرج يا هر شهري در اين حالت مي تواند تمامي امور فرد را كه شامل امور اداري و مالي مي باشد، بدون نياز به اجازه از موكل به انجام برساند.
وكالت مقيد: در اين نوع، شخص براي امور خاصي از بهترين وكيل در ايران مي خواهد كه به نيابت از او به انجام امور بپردازد و اجازه دخالت در باقي امور را ندارد. مثلا براي خريد خانه، تقسيم ارث، پرونده هاي دعاوي و … همچنين وكالت از نظر ظاهري نيز به وكالت رسمي ، عادي و شفاهي طبقه بندي مي شود.
وكالت بايد براي اموري به وكيل سپرده شود كه در انحصار موكل نباشد. مثلا براي معامله كردن، موكل نمي تواند كسي را وكيل قرار دهد. در ضمن اگر اموري مورد دعوي قرار گيرد كه خود فرد نيز در دخالت در مورد آن منع عملكرد داشته باشد، مثل ورشكستگي، نمي تواند از كمك بهترين وكيل در رشت بهره مند شود.
اگر در شهر بزرگ بندرعباس زندگي مي كنيد و به دنبال يافتن يك وكيل مجرب و متعهد هستيد، مي توانيد به مقاله بهترين وكيل در بندرعباس مراجعه كنيد و وكيل مورد نظر را بيابيد.

ويژگي هاي بهترين وكيل در رشت

نكاتي وجود دارد كه در انتخاب وكيل بايد به آن ها دقت كرد. شناخت بهترين وكيل در رشت مستلزم توجه به ويژگي هايي است كه به شرح زير مي باشند:
  • بهترين وكيل در رشت بايد كاملا به روز باشد و از تغييرات در علوم حقوقي آگاه شود.
  • بهترين وكيل ملكي در رشت بايد مورد اعتماد و امين موكل خود باشد.
  • از دروغ گويي و بيان موارد غير قانوني پرهيز كند.
  • به خاطر مسائل مالي، كار موكل خود را سخت نكند.
  • از تجربيات افراد ديگر براي روشن سازي پرونده استفاده كند.
  • بهترين وكيل مهريه در رشت بايد احترام موكل خود را حفظ كند.
  • داراي قدرت بيان و نوشتار خوب باشد.
لازم به ذكر است؛ كليه ويژگي هاي ذكر شده براي بهترين وكيل در رابطه با بهترين وكيل خانواده در رشت نيز صدق مي كند.
كلام آخر
انتخاب يك وكيل خوب مي تواند حتي باعث تغيير در سرنوشت افراد شود. وكلا بايد تمام توان خود را جهت حفظ حقوق موكل خود و دفاع از ايشان به كار گيرند و با امانت داري و جلب اعتماد فرد، امور محوله را به نحو احسنت به انجام برسانند. در اين مقاله ما سعي كرديم در مورد وكالت و نكاتي كه بايد در انتخاب يك وكيل به آن توجه داشت، مطالبي را بيان كنيم. همچنين براي كساني كه به دنبال يك وكيل خبره در رشت هستند، به معرفي 10 تا از بهترين وكيل در رشت پرداختيم.
اميدواريم كه مطالب عنوان شده براي شما مفيد بوده باشد. سايت وكيل چي از همراهي شما تا پايان مقاله سپاس گزار است، در صورت داشتن هرگونه سوال مي توانيد با وكيل هاي معرفي شده در اين مقاله درميان بگذاريد. همچنين در صورتي كه شما دوستان عزيز قصد طلاق را داريد و به دنبال وكيلي حاذق و ماهر مي گرديد، مي توانيد به كمك مقاله ما بهترين وكيل طلاق در رشت را بيابيد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.