انتخاب بهترين جراح دندانپزشك

۸ بازديد
همانطور كه گفتيم هر فردي در طول زندگي براي رعايت بهداشت دهان و دندان به يك جراح دندانپزشك خوب نياز دارد. بنابراين شناخت يك دكتر به عنوان بهترين دكتر دندانپزشك بسيار مهم است.همچنين خيلي ها به ظاهر زيبايي دندان هاي خود اهميت زيادي مي دهند. و از آنجا زيبايي ، سفيد و مرتب بودن دندان ها تاثير بسيار مهمي در زيبايي صورت دارد ، انجام اقدامات زيبايي مورد استقبال خيلي ها قرار گرفته است.
و هر فردي براي انجام اقدامات زيبايي دندان بدنبال بهترين جراح دندانپزشك است.به طور كلي هر فردي براي انتخاب دكتر دندانپزشك خود يك سري معيارهاي انتخابي در نظر مي گيرد. ما هم در ادامه مقاله به يك سري معيار اصلي پرداخته ايم.پس از صورتي كه قصد داريد به دندانپزشك خود مراجعه كنيد براي انتخاب درست مي توانيد به نكات زير توجه كنيد.
داشتن مدرك معتبر
يك متخصص دندانپزشك زماني مي توان به عنوان بهترين جراح دندانپزشك انتخاب شود كه داراي مدرك از دانشگاه هاي معتبر باشد. زماني كه يك پزشك دوره هاي مختلف پزشكي خود را در بهترين دانشگاه گذرانده ، پس تمام آموزش هاي لازم را به صورت كاملا حرفه اي ياد گرفته است. بنابراين  بهترين جراح دندانپزشك كسي است كه با داشتن مدرك معتبر ، خدمات كاملا حرفه اي ارائه مي دهد.
موقعيت مكاني مطب
براي راحتي بهتر و رفت و آمد آسان تر دكتري انتخاب كنيد كه به محل سكونت خود نزديك است و يا براي مراجعه به مطب با ترافيك هاي روزانه روبرو نمي شويد. در چنين شرايطي ، شما به موقع و با خيال راحت به مطب مي رسيد.
رفتار مناسب دندانپزشك با بيماران
رفتار دوستانه دندانپزشك باعث مي شود كه بيماران احساس راحتي با او داشته باشند و همه مشكلات خود را با دكتر مطرح كنند. بنابراين براي انتخاب بهترين جراح دندانپزشك به اين نكته دقت كنيد.
استفاده از بهترين مواد
استفاده از مواد درجه يك براي ترميم دندان مسئله مهمي است كه بايد دندانپزشك به آن توجه داشته باشد. استفاده از بهترين مواد براي خدماتي مانند پر كردن و ايمپلنت موجب مي شود كه نتيجه كاملا طبيعي بدست آيد ، طول عمر آن افزايش يابد و كمترين حساسيت را براي فرد به همراه دارد. در نتيجه فرد براي مدت طولاني نياز به ترميم نخواهد داشت.
بهره مندي از امكانات و تكنولوژي به روز
بهره مندي از تكنولوژي به روز دندانپزشك مي تواند در روند درماني بيمار بسيار كمك كند. پس اگر امكانات مناسب نباشد ، باعث نگراني بيمار شده و از آنجا كه آرامش بيمار براي بهبودي بسيار مهم است ، فرايند درمان با مشكل روبرو مي شود.

مهم ترين وظيفه دندانپزشك

وظيفه مهم دندان پزشك اين است كه تمام بيماران خود را به حفظ بهداشت دهان و دندان تشويق كند و براي جلوگيري از تمام بيماري هاي لثه و دندان روش صحيح مسواك زدن را ياد بدهند. همچنين در صورت لزوم جرم گيري به صورت دوره اي انجام شود.
اشتباه دندانپزشك عملكردي جبران ناپذير است
يكي از وظايف مهم بهترين جراح دندانپزشك اين است كه نسبت به اسكلت دهان ، دندان و جنس آن آشنايي داشته باشد. چرا كه براي تشخيص ناحيه درد دندان بدون آشنايي با اسكلت بندي دهان و دندان امكان پذير نيست. پس در اولين مرحله ترميم پزشك بايد تشخيص دندان ، ميزان ماندگاري آن در داخل لثه به طور دقيق انجام دهد.
اهميت اين ويژگي زماني مشخص مي شود كه درد حاصل از دندان خراب را از جاي ديگري تصور مي كند. اما در حقيقت درد مربوط به ناحيه ديگري است. اين تشخيص درد در كدام ناحيه است و مربوط به كدام دندان مي باشد يكي از وظايف اصلي در شاخه دندانپزشكي است.
در ادامه مقاله به بررسي درمان هاي پايه اي كه يك دندانپزشك وظيفه دارد انجام دهد ، مي پردازيم.
آسيب ديدگي دندان موجب كشيدن آن مي شود
هنگامي كه دندان به حدي آسيب ديده است كه ديگر قابل استفاده نباشد ، بهترين جراح دندانپزشك در كرج وظيفه دارد آن را از دهان خارج كند. بنابراين در شرايطي كه دندان سلامتي خود را از دست داده است ، راه حلي جز كشيدن آن نخواهد بود. زماني كه دندان از لثه خارج باشد كشيدن آن براي پزشك بسيار راحت است.
اما اگر دندان در زير لثه پنهان باشد و نتوان آن را با انبر بيرون كشيد ، نياز به عمل جراحي است. در جراحي كشيدن دندان ابتدا لثه روي دندان كنار زده شده و سپس دندان از داخل لثه بيرون كشيده مي شود. و سپس در صورت نياز لثه شكافته شده بخيه زده مي شود تا زخم زودتر بهبود پيدا كند.
پر كردن دندان آسيب ديده
اگر  آسيب دندان به حدي نيست كه مجبور نشويد ، آن را از دهان خارج كنيد ، دندانپزشك عمل پر كردن دندان را پياده مي كند. براي اين كار در ابتدا ، نواحي اطراف دندان بي حسي تزريق مي شود تا عمل پر كردن بدون درد باشد. سپس پوسيدگي دندان توسط ابزار دريل دندانپزشكي تراشيده شده و سپس حفره ايجاد شده توسط مواد مخصوص پر مي شود.
پاكسازي جرم هاي انباشته شده
هر فردي بايد عمل جرم گيري دندان ها به صورت دوره اي انجام دهد تا تمام جرم هاي انباشته شده در اطراف لثه ، جلو و عقب دندان ها پاك شود.  اين كار به طول عمر دندان ها كمك بسياري مي‌كند. بنابراين براي داشتن دندان هاي سالم با طول عمر بيشتر جرم گيري دندان ها را در برنامه سالانه خود قرار دهيد.
زماني كه دندان نياز به عصب كشي دارد
زماني كه دندان دچار پوسيدگي شده و نياز به ترميم داشته باشد ، اين عمل به دو صورت سطحي يا عمقي انجام مي شود. اگر ترميم سطحي كارساز نباشد ترميم عمقي يا عصب كشي دندان انجام مي شود.
برخي موارد ديگر هم مشاهده شده است ، شكل ظاهري دندان هيچ مشكلي ندارد اما اسيد دندان از سوراخ هاي كوچك و اطراف لثه به عصب دندان رسيده كه در اين صورت بايد عصب كشي انجام شود.

بهترين زمان براي مراجعه به دندانپزشك

اگر شما جز افرادي هستيد كه سلامتي دندان ها برايتان بسيار مهم است ، مطمئنا اين سوال براي شما بسيار مهم است كه چه زماني بايد به يك متخصص دندانپزشك مراجعه كرد؟
براي پاسخ دادن به اين سوال ، ابتدا خوب است بدانيد ، درمان دندان قبل از اين كه مشكل آن پيشرفت كند و تا حدي برسد كه درمان آن مشكل ساز باشد ، مهم ترين نكته براي داشتن دندان هاي سالم است. به همين خاطر متخصصان دندان پژشك توصيه مي كنند بهتر است هر سال طي دو مرتبه نزد آن ها مراجعه كنيد.
كلام آخر
و در كلام آخر بايد بيان كنيم كه دكترهاي نام برده شده در اين مقاله صرفا براي معرفي بوده است و در صورت انتخاب هر يك از آن ها لازم است اطلاعات كافي را بدست آوريد. و اميدواريم براي انتخاب يك متخصص دندانپزشك شما را همراهي كوچكي كرده باشيم. ممنون كه تا پايان مقاله با ما همراه بوديد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.