جراح دندانپزشك كيست؟

۱۳ بازديد
بهترين جراح دندانپزشك در ايران يكي از پزشكاني است كه دوره 6 ساله جراحي دندانپزشكي را گذرانده است. دندانپزشك براي اينكه تخصص دوره هاي ديگر را دريافت كند بايد چندين سال در اين رشته تحصيل كند و مدرك آن را دريافت كند. دندانپزشكي كه تنها دوره عمومي را گذرانده است نمي تواند جراحي مربوط به بيماري هاي لثه و ارتودنسي را انجام دهد. درواقع جراح دندانپزشك كه توانسته است تخصص درمان ريشه را دريافت كند، بي شك در اين زمينه تخصص بيشتري نسبت به دندانپزشك عمومي دارد. شما مي توانيد براي درمان هريك از مشكلات دندان خود به بهترين جراح دندانپزشك در ايران مراجعه كنيد.

دندانپزشكي خود شاخه هاي مختلفي دارد به عنوان مثال ارتودنتيست دندانپزشكي است كه علاوه بر تحصيلات عمومي دندانپزشكي، آموزش ويژه اي در زمينه ارتودنسي ديده است و تخصص او صاف و مرتب كردن دندان ها مي باشد. پريودنتيست به مشكلات لثه و ساختار پيرامون آن مي پردازد. جراح فك و صورت و دهان تخصصي از دندانپزشكي است كه در آن بعضي از جراحي هاي استخوان گردن و صورت و دهان انجام مي شود. دندانپزشك زيبايي نيز به زيبا سازي لثه و دندان ها مي پردازد.

جراح دندانپزشك كيست؟

ويژگي هاي بهترين جراح دندانپزشك در ايران
دندانپزشك خوب به شما گوش مي دهد
بهترين جراح دندانپزشك در ايران، زماني را براي گوش دادن به نگراني هاي بيمار اختصاص مي دهد و هرگز به سرعت سراغ درماني نمي رود كه فرد به طور پنهان از آن ترس دارد.

بهترين دندانپزشك انگيزه يادگيري بيشتري دارد
حوزه دندانپزشكي روز به روز در حال پيشرفت است، بنابراين بهترين جراح دندانپزشك در ايران بايد اطلاعات خود را به روز كند و از جديدترين محصولات و متدها استفاده كند.

ارزش قائل بودن براي زمان بيمار
بهترين جراح دندانپزشك در ايران مانند شما وقت شناس است و در هنگام پيشنهاد گزينه ي درماني، تواني مالي شما را هم در نظر مي گيرد.

داشتن مدرك دندانپزشكي معتبر
بهترين جراح دندانپزشك در ايران بايد داراي مدرك معتبر باشد. بنابر اين بايد قبل از مراجعه به دندانپزشك به خوبي در مورد آن تحقيق كنيد.

داشتن سابقه كاري
سابقه كاري دندانپزشك يكي از مهم ترين گزينه هاي انتخاب او مي باشد. قبل از مراجعه به كلينيك بايد سابقه كاري دندانپزشك را نيز مورد بررسي قرار دهيد زيرا ممكن است دندانپزشك تازه فارغ التحصيل شده باشد و يا به تازگي مطب خود را افتتاح كرده باشد و مهارت هاي لازم را نداشته باشد.

داشتن مطب مجهز
بهترين جراح دندانپزشك در ايران، بهترين درمان ها را با بهره گيري از تجهيزات مناسب انجام مي دهد.

ويژگي هاي بهترين جراح دندانپزشك در ايران

انواع تخصص هاي دندانپزشكي
متخصص آسيب شناسي بيماري هاي دهان، فك و صورت (پاتولوژيست دهان و دندان): متخصص تشخيص بيماري هاي دهاني تمام علائم و بافت هاي مشكوك را بررسي مي كند و مورد آزمايش و معاينه قرار مي دهد تا ماهيت بيماري مشخص شود.
متخصص بيماري هاي لثه (پريودنتيست): متخصص پريودنتيست به علت ايجاد بيماري و يا عفونت لثه و درمان مربوط به بافت لثه و بافت نگه دارنده ي دندان مي پردازد.
متخصص درمان ريشه (اندونتيست): متخصص درمان ريشه يا اندودنتيست، به صورت تخصصي به درمان ريشه دندان مي پردازد.
متخصص ارتودنسي: متخصص ارتودنسي يا همان ارتودنتيست ها، درمان مرتب كردن دندان ها به وسيله سيم و براكت و سايز ابزارها را انجام مي دهند.
متخصص جراحي دهان، فك و صورت: انواع جراحي هاي مربوط به فك و صورت توسط متخصص جراح دهان، فك و صورت انجام مي شود.
متخصص دندانپزشكي زيبايي و ترميمي: ترميم تاج دندان و درمان هاي زيبايي دندان و طرح لبخند از حوزه تخصص هاي بهترين دندانپزشك زيبايي و ترميمي در ايران است.
متخصص پروتز دندان: از فعاليت هاي مربوط به متخصص پروتز دندان، مربوط به هر نوع پروتز و دندان مصنوعي است.
متخصص راديولوژي فك و صورت: متخصص راديولوژي فك و صورت كه تشخيص و تحليل گزارشات راديوگرافي و عكس برداري از دهان و فك و صورت بر عهده متخصص راديولوژي فك و صورت است.
متخصص دندانپزشكي اطفال: صحبت كردن با كودكان و راضي كردن آن ها بر عهده متخصص دندانپزشكي اطفال است.

كاربرد روكش و لمينت و كامپوزيت

روكش، لمينت و كامپوزيت براي زيبايي دندان ها انجام مي شود. روكش دندان زماني گذاشته مي شود كه دندان ها به طور وسيع خراب شده باشند. زماني كه طول و عرض دندان حالت مناسبي نداشته باشد، دندانپزشك از روكش براي پوشش دادن سطح دندان استفاده مي كند. روكش ها ممكن است جنس متفاوتي داشته باشند اما معمولا از جنس سراميك هستند. دندانپزشك، رنگ روكش را متناسب با رنگ دندان هاي فرد انتخاب مي كند تا از نظر زيبايي دچار مشكل نگردد.
لمينت و كامپوزيت هر دو براي داشتن لبخندي زيبا انجام مي شوند. در هر دو روش موادي بر روي دندان ها قرار مي گيرد كه زردي و بدفرمي دندان ها را از بين مي برد. لمينت سراميكي، بهترين روش براي ساختن لبخندي زيبا مي باشد. قيمت لمينت بيشتر از كامپوزيت است اما كيفيت لمينت از كامپوزيت بهتر است. البته دندانپزشك با توجه به نياز بيمار يكي از اين دو روش را انتخاب مي كند. بهتر است براي انجام اقدامات زيبايي دندان هاي خود به بهترين جراح دندانپزشك در ايران مراجعه كنيد.

مراحل جراحي دندان عقل

  1. تمام بافت و استخواني كه روي دندان عقل قرار گرفته با بهره گيري از تجهيزات تخصصي و پيشرفته برداشته مي شود.
  2. از وسايل مخصوص كشيدن دندان براي شل و لق كردن دندان و جدا كردن آن از بافت پيوندي حفره دنداني استفاده مي شود.
  3. بعد از آن كه دندان به اندازه كافي شل شد، جراح آن را با انبر خارج مي كند. اين عمل بدون درد است و بيمار فقط كمي فشار و لرزش را حس مي كند.
  4. جراح براي اين كه بتواند دندان را خارج كند، بايد آن را بشكند. شنيدن صداي ترك خوردن دندان طبيعي است.
  5. بهترين جراح دندانپزشك در ايران براي بسته شدن بافت، آن را بخيه مي زند تا سريع تر جوش بخورد و التيام بيابد. بيمار موظف است دستورات و توصيه هاي جراح را با دقت رعايت كند
چند وقت يكبار بايد براي معاينه به بهترين جراح دندانپزشك در ايران مراجعه كرد؟
در حالت كلي توصيه مي شود براي جلوگيري از بروز مشكلات مختلف دهان و دندان به صورت سالانه يا حداقل هر دو سال يكبار به مطب بهترين دندانپزشك در ايران مراجعه كنيد تا متخصص دهان و دندان با يك معاينه كامل و بررسي دقيق شرايط تمام دندان ها و لثه، انواع خدمات و درمان هاي مورد نياز را توصيه مي كند.
كلام آخر
مانند ساير رشته ها و تخصص هاي پزشكي، دندانپزشكي هم تخصص هاي مختلفي دارد. مانند: دندانپزشكي عمومي، متخصص ارتودنسي، جراح دندانپزشك، متخصص ريشه و ترميم دندان كه بايد با توجه به نوع مشكل و درمان مورد نياز به اين متخصص ها مراجعه كرد. به عنوان مثال براي انجام كليه خدمات و درمان هاي دندانپزشكي مخصوص كودكان، بايد به بهترين دندانپزشك اطفال مراجعه كرد.
از شما عزيزان سپاس گزاريم كه ما را تا پايان مقاله همراهي كرديد. سايت تاپتنا در اين مقاله سعي بر اين داشته تا شما را با بهترين جراح دندانپزشك در ايران آشنا كند. اميدواريم مطالب گفته شده براي شما مفيد واقع شده باشد. در صورت داشتن انتقاد و يا پيشنهاد مي توانيد از طريق سايت با ما در ميان بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.