بهترين وكيل در اهواز كيست؟

۶ بازديد
بهترين وكيل در اهواز كسي است كه مي‌تواند به جاي موكل خود تمامي اقداماتي را كه فرد مي تواند انجام دهد بر عهده بگيرد. ممكن است برخي از افراد وكالت كارهاي خود را با يك سند عادي و يا رسمي به وكيل واگذار كنند. اين وكالت نامه براي انواع معاملات و امور مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد.
بهترين وكيل در اهواز به كسي گفته مي شود كه پروانه وكالت داشته باشد و پس از گذراندن دوره كارآموزي خود عضو كانون وكلاي دادگستري شود تا در نهايت بتواند در دادگاه ها و دادسراها و انواع ادارات به نيابت از موكل خود امور محوله را انجام دهد. انتخاب وكيل كاري آزادانه است. هر شخصي اين حق را دارد كه از بين وكلاي شهر خود و يا شهرهاي ديگر بهترين وكيل را انتخاب كند. حق الوكاله دريافتي بهترين وكيل در اهواز نيز متناسب با سطح توانايي، محل دفتر حقوقي و سختي پرونده مقادير متفاوتي مي تواند داشته باشد.
هنگام انتخاب وكيل، بين وكيل و موكل برگه اي به نام قرارداد و يا تعهدنامه امضا مي شود. طبق قرارداد ثبت شده طرفين در قبال يكديگر وظايفي بر عهده دارند. بهترين وكيل ملكي در اهواز تمام تلاش خود را براي تحقق مطالبات موكل خود به كار مي برد . موكل نيز بايد مطابق نظرات وكيل خود عمل كند. در ضمن او مي داند كه بايد با وكيل خود صادق باشد و همچنين به تعهدات مالي خود عمل كند.
همچنين كساني كه در شهرهاي ديگري مثل اصفهان به دنبال يك وكيل خبره مي گردند، مي توانند به مقاله بهترين وكيل در اصفهان مراجعه كنند.

وكيل و مشاور حقوقي چه تفاوتي باهم دارند؟

برخي افراد تصور مي‌كنند كه در صورت تحصيل در رشته حقوق، فرد مي تواند به عنوان وكيل، وكالت پرونده ها را برعهده بگيرد. اما اين تصور غلطي است و ممكن است باعث انتخاب يك وكيل نامناسب شود. بر اساس قوانين، وكيل به فردي گفته مي شود كه علاوه بر تحصيل در رشته حقوق در مقطع كارشناسي و بالاتر از آن، در آزمون وكالت شركت كرده باشد. همچنين پس از قبولي در آزمون و گذراندن دوره كارآموزي بتواند در آزمون اختيار شركت كند و در مصاحبه هاي كتبي و شفاهي نيز پذيرش شود.
تنها در اين شرايط است كه يك تحصيل كرده رشته حقوق و يا مباني فقه و حقوق اسلامي مي تواند پروانه وكالت خود را دريافت كند و به طور رسمي در مراجع قانوني به عنوان وكيل پايه يك حاضر شود. البته برخي وكلا نيز در دوره كارآموزي خود تحت نظر وكيل سرپرست پرونده هاي خاص را مي توانند پذيرش كنند و وكالت آن ها را بر عهده بگيرند. قطعا يك وكيل پايه دو اختياراتي كه يك وكيل پايه يك دادگستري دارد، نخواهد داشت.
پس هر كسي كه تحصيلات حقوقي داشته باشد به عنوان وكيل نمي تواند فعاليت كند و حتما بايد از داشتن پروانه وكالت وكيل مورد نظر اطمينان حاصل كرد، هرچند كه چنين فردي از نظر قانوني نيز امكان حضور در دادگاه را ندارد. فارغ التحصيلان رشته حقوق مي توانند به عنوان يك مشاور و يا كارشناس حقوقي در دفاتر حقوقي وكيلان و يا در بهترين موسسه حقوقي در اهواز، به ارائه مشاوره به مراجعين بپردازند؛ در شهرهاي ديگري از جمله رشت نيز موسسه هاي حقوقي بسيار زيادي هستند و وكلاي مجرب در اين مراكز فعاليت مي كنند، براي يافتن آن ها مي توانيد به مقاله بهترين موسسه حقوقي در رشت مراجعه نماييد.

براي انتخاب وكيل به چه نكاتي بايد توجه كرد؟

اگر براي دعاوي حقوقي و كيفري خود به دنبال بهترين وكيل در اهواز باشيد، بايد به نكات مهمي دقت كنيد. انتخاب يك وكيل نامناسب براي پرونده مي تواند علاوه بر از بين رفتن مبلغ پرداختي، باعث صدمات ناشي از شكست در دادگاه نيز شود.
وكيل انتخابي بايد علم و دانش و تخصص كافي در موضوع مورد نظر داشته باشد. براي مثال جهت پرونده هاي كيفري بايد به دنبال بهترين وكيل كيفري در اهواز و همچنين براي پرونده هاي طلاق به دنبال بهترين وكيل طلاق در اهواز بود و از تخصص او در اين حوزه اطمينان يافت. كسي كه پروانه وكالت دارد مي تواند در تمامي دعاوي وكالت پرونده ها را اخذ كند. اما به اين معني نيست كه حتما در آن موضوع مي‌تواند موفق باشد.
تقريبا مي توان گفت هر وكيلي با توجه به تجربه كاري و تخصصي كه پيدا كرده است، در حوزه كاري متفاوتي مي تواند معروف شود. مثلا ممكن است فرد، بهترين وكيل در اهواز باشد و بتواند از پس انواع دعاوي بر بيايد، اما تخصص اصلي و حرفه اي او پرونده هاي خانواده و طلاق باشد. بهترين وكيل در اهواز بايد از نظر اخلاق مورد تاييد باشد. يعني در حوزه كاري خود داراي وجدان و شرافت اخلاقي باشد و مصلحت موكل خود را قرباني منافع شخصي خود نكند.

انواع وكالت

به طور كلي وقتي شخصي به عنوان وكيل، وكالت پرونده اي را تقبل مي كند حدود اختياراتي كه از طرف موكل به او داده مي شود مي تواند نوع وكالت را تعيين كند. بر همين اساس دو نوع وكالت مي توان براي بهترين وكيل در اهواز در نظر گرفت: وكالت مطلق و وكالت مقيد
وكالت مطلق: به اين معني است كه بهترين وكيل در ايران اين اجازه را دارد كه تمامي امور اداري و مالي موكل خود را به نيابت از او انجام دهد. مثلا وكيل مطلق مي تواند املاك موكل خود را بخرد و يا بفروشد و يا هزينه هاي خانواده را پرداخت كند.
وكالت مقيد: در وكالت مقيد، دايره اختيارات وكيل محدودتر است و تنها وكيل مي تواند همان موضوعي را كه موكل به او اجازه داده است، پيگيري نمايد.
كلام آخر
براي انتخاب يك وكيل لازم است كه قبل از جلسه مشاوره، در مورد نحوه عملكرد و ميزان رضايت موكلين وكيل مورد نظر اطمينان حاصل كرد. هر وكيلي، حتي اگر وكيل پايه يك دادگستري نيز باشد نمي تواند در تمامي موضوعات موفق عمل كند. در اين مقاله ما براي كمك به كساني كه در اهواز در جست و جوي يك وكيل خوب هستند، 10 تا از بهترين وكيل در اهواز را معرفي نموديم.
از همراهي شما تا پايان مقاله بسيار ممنونيم. شما مي تواند براي دريافت مشاوره و يا انتقال نظرات و سوالات خود، با وكلاي معرفي شده در سايت وكيل چي در ارتباط باشيد. همچنين در صورتي كه قصد گرفتن وكيل خانم را داريد، مي توانيد از طريق مقاله بهترين وكيل زن در اهواز به اهداف حقوقي خويش دست يابيد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.