تعريف لاغري

۱۱ بازديد
آخرين آماري كه توسط سايت سازمان بهداشت جهاني (WHO) به دست آمده، گفته مي شود كه حدود ۱.۹ ميليارد نفر در جهان با اضافه وزن و چاقي درگير هستند و طبق همين آمار ۳۹ درصد از كل اين افراد، بزرگسال مي باشند و همين موضوع بسيار نگران كننده است؛ سازمان بهداشت جهاني بيان مي كند، انسان هايي كه به هر اندازه دچار اضافه وزن و چاقي شده اند، بايد قطعا از طريق روش هاي سالم، وزن خود را كم كنند و با لاغر شدن در محدوده وزني كاملا نرمال باشند وگرنه ممكن است كه جان آن ها در خطر باشد.
در صورتي كه شما به دلايل مختلفي دچار چاقي شده باشيد، بايد تمام تلاش خود را كنيد كه به سرعت اقدام به رفع اين مشكل كنيد تا از هر گونه خطري كه سلامتي شما را تهديد مي كنند در امان باشيد؛ در صورتي كه شما به مطب بهترين كلينيك لاغري در ايران مراجعه مي كنيد، روش هاي مختلفي را به شما پيشنهاد مي كنند كه بايد هر يك متناسب با ميزان چاقي شما و در ضمن وزن هدف شما انتخاب شود.
چگونه مي توان ميزان چاقي را تخمين زد؟
اگر شما بخواهيد بدانيد كه آيا چاق هستيد يا لاغر و اين كه به چه مقدار اضافه وزن داريد، مي توانيد از فرمول مرتبط با اين موضوع استفاده كنيد و طبق آن نتيجه را كسب كنيد؛ در ضمن شما با نگاه كردن به خود و بقيه، مي توانيد به راحتي تشخيص دهيد و چاق بودن خود را حدث بزنيد اما اين فرمولي كه ذكر خواهد شد نتيجه قطعي را به شما ارائه مي دهد.
اين فرمول با نام شاخص توده بدني يا (BMI) ذكر مي شود كه براي شما مشخص مي كند چه ميزان اضافه وزن و چاقي داريد به طور مثال ممكن است كه نتيجه محاسبه شاخص توده بدني به شما تذكر دهد كه داراي ۵ كيلو اضافه وزن هستيد و بايد براي اين كه به وزن سالم خود برسيد، اين ۵ كيلو را از بين ببريد، به عبارتي به فكر لاغري با كم كردن اين ۵ كيلو اضافه وزن باشيد.
هنگامي كه شما از اين فرمول استفاده كرديد و ميزان اضافه وزن و چربي موجود در بدن را تشخيص داديد، مي توانيد متناسب با عدد حاصل شده، روش مورد نظر براي لاغر شدن را انتخاب كنيد.
چه روش هايي براي لاغري وجود دارد؟
براي كاهش وزن و رسيدن به اندام ايده آل، روش هاي مختلفي وجود دارد كه هر فردي به دلخواه خود مي تواند از آن ها استفاده كند؛ اين روش ها به طور كلي به شرح زير مي باشند كه هر يك زير شاخه هاي مختلفي دارند :
  • كاهش وزن با رژيم لاغري
  • كاهش وزن با ورزش
  • كاهش وزن با رژيم + ورزش
  • كاهش وزن با دارو
  • كاهش وزن با كمك پزشك
  • كاهش وزن با جراحي و زيبايي لاغري
براي داشتن اندامي ايده آل بايد به چه نكاتي توجه كرد؟
به طور كلي اگر شما مي خواهيد به اندام ايده آل خود برسيد و در ضمن سلامتي خود را حفظ كنيد، مي توانيد به برخي نكات و توصيه ها توجه كنيد كه اين نكات در ادامه ذكر مي شوند :
  • قند و نشاسته كمتري در طول روز مصرف كنيد زيرا موجب كاهش ميزان گرسنگي شما مي شود و كالري كمتري در نهايت دريافت مي كنيد.
  • محيط اطرافتان را در كنترلتان بياوريد، بدين معناست كه در آشپزخانه منزلتان، غذاها و خوراكي هاي پر كالري و مضر قرار ندهيد.
  • حتما صبحانه ميل كنيد زيرا موجب كمتر شدن اشتهاي شما در وعده ناهار مي شود و در ضمن سلامت بدن شما را حفظ مي كند.
  • نوشابه را از سفره خود حذف كنيد زيرا اين نوع از كربوهيدرات هاي مايع موجب افزايش قند خون مي شوند و در نهايت شما زودتر گرسنه مي شويد.
  • آب بيشتري در طول روز بنوشيد زيرا كمبود آب هورمون هاي ضد ادرار را آزاد مي كند و بدن مايعات را در خود حفظ مي كند و وزن افزايش مي يابد.
  • در طول روز فعاليت بيشتري داشته باشيد تا ميزان سوخت و ساز بدنتان افزايش يابد، به طور مثال در طول روز ١٠٠٠٠ گام برداريد يا اين كه به باشگاه برويد و ورزش هاي مختلف انجام دهيد.
  • به اندازه كافي بخوابيد زيرا نخوابيدن موجب افزايش استرس و در نهايت بر هم خوردن تعادل بين دستگاه گوارش و مغز مي شود و در نهايت باعث چاقي مي شود.
  • فيبر هاي مفيد را در وعده غذايي خود بگنجانيد زيرا باعث گرسنگي كمتر و كاهش وزن مي شوند.
  • استرس خود را كنترل كنيد زيرا افزايش استرس موجب افزايش اشتها مي شود كه در نهايت با چاقي همراه است، استرس باعث مي شود كه شما بيشتر به سراغ غذاهاي چرب و مضر برويد كه تمام اين مواد غذايي سلامت شما را به خطر مي اندازند.
اگر ساكن شهرك دهكده المپيك هستيد، مي توانيد به مقاله بهترين كلينيك لاغري در دهكده المپيك مراجعه نماييد تا كلينيك مورد نظر خود را بيابيد.
در كلينيك لاغري، از چه روش هاي جراحي براي لاغر شدن استفاده مي كنند؟
اخيرا شايعات بسياري در رابطه با جراحي هاي لاغري شنيده مي شود اما اين روش ها كاملا ايمن و كم خطر مي باشند و در ضمن حالا جراحي هاي لاغري بر خلاف قبلا كه روش ها باز و تهاجمي و بسيار سخت و طاقت فرسا بود، به روش لاپاراسكوپي كه جديدترين روش جراحي لاغري است، انجام مي شوند.
در جراحي لاپاراسكوپي كه كم تهاجمي است، دكتر چندين برش كوچك را بر روي شكم شما مي زند و دستگاه لاپاراسكوپ و ابزار هاي جراحي ديگر بدين طريق به بدن وارد مي شوند و جراحي انجام مي شود؛ مدت زمان دوران نقاهت مربوط به بعد از اين جراحي بسيار كوتاه تر و بي دردسر تر از جراحي هاي باز ديگر است.
در ادامه مقاله برخي از اين روش هاي جراحي كه براي لاغري مورد استفاده قرار مي گيرند را به شما معرفي خواهيم كرد تا بتوانيد با آشنايي كامل از آن ها استفاده كنيد.
اسليو معده : در واقع جراحي اسليو معده به معني حذف كردن تقريبا ۸۰ درصد از معده است كه مربوط به قسمت توليد كننده هورمون گرسنگي(گرلين) نيز مي باشد؛ قسمتي از معده كه باقي مي ماند بخيه زده مي شود و شكل آن باريك و دراز مثل موز يا آستين مي شود.
بالون معده : جراحي بالون معده يكي از جراحي هاي غيرتهاجمي است چون هيچ گونه برش و خونريزي به همراه ندارد و در حقيقت در اين روش، پس از بي حس شدن بيمار، بالون يا بادكنك خالي را از طريق دهان به بدن وارد مي كنند و به سوي معده هدايت مي كنند؛ بعد از اين كه در معده قرار گرفت، بالون با محلول سالين پر مي شود؛ در بهترين كلينيك لاغري در تهرانپارس اين روش انجام مي گيرد
حلقه معده : حلقه اي كه قابل تنظيم معده مي باشد شامل قرار دادن بند يا حلقه اي به دور قسمت بالاي معده و تشكيل دادن كيسه اي كوچك بالاي حلقه است؛ ناحيه پايين معده در زير حلقه قرار خواهد گرفت؛ جراحي حلقه معده كاملا كم تهاجمي است و آن را مي توان به روش لاپاراسكوپي انجام داد؛ در اين روش بر روي شكم بيمار، برش هاي كوچكي زده مي شود تا ابزار جراحي وارد شوند و حلقه به دور معده قرار گيرد.
باي پس معده : جراحي باي پس معده يكي از جراحي هاي كم تهاجمي مي باشد چون اين جراحي به روش لاپاراسكوپي قابل انجام است، در طول انجام اين جراحي، ناحيه اي از معده باي پس و به كنار گذاشته مي شود و قسمتي از معده كه باقي مانده است، بخيه زده مي شود؛ همچنين بخشي از روده كوچك نيز برش زده مي شود و آن را به معده جديد وصل مي كنند؛ در واقع در اين جراحي مسير عبور غذا از روده نيز تغيير خواهد كرد.
پليكاسيون معده : در اين نوع از جراحي لاغري، دكتر بايد معده را مانند دامن، پليسه زند تا فضاي مربوط به داخل معده تنگ‌تر شود كه همين مسئله موجب كاهش يافتن كالري دريافتي فرد مي‌شود؛ عوارضي كه جراحي پليكاسيون مي تواند داشته باشد نيز مربوط به بازگشت وزن است؛ با اين حال افرادي كه BMI شان حدودا بين ۳۵ تا ۴۰ است، از اين روش استفاده مي كنند كه خونريزي كمتري داشته باشند.
اگر در شهر تهران ساكن منطقه تجريش هستيد، مي توانيد به بهترين كلينيك لاغري در تجريش مراجعه كنيد و از انواع خدمات اين كلينيك ها استفاده كنيد.
كلام آخر
براي لاغري و خلاص شدن از چربي هاي مازاد در اندام هاي مختلف بدن مي توان از روش هاي مختلفي كه در كلينيك هاي زيبايي معتبر در تهران ارائه مي شوند، استفاده كرد؛ در اين كلينيك ها چندين پزشك متخصص وجود دارد كه هر يك از آن ها به افراد جهت رسيدن به اندام ايده آل كمك مي كنند.
از اين رو در اين مقاله تمام تلاش خود را به كار گرفتيم تا شما را با روش هاي لاغري و نكات مرتبط با آن آشنا كنيم و در ضمن سايت تاپتنا 10 تا از بهترين كلينيك لاغري در تهران را به شما معرفي كرد تا بتوانيد با خيالي آسوده به اين مراكز مراجعه كنيد و از خدماتشان استفاده كنيد؛ از اين كه تا انتهاي مقاله ما را همراهي كرديد از شما ممنونيم و در صورتي كه هر گونه انتقاد يا پيشنهاد در اين باره داريد مي توانيد از طريق سايت با ما درميان بگذاريد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.