بهترين وكيل در قزوين كيست؟

۹ بازديد
وكيل كسي است كه از طرف فرد ديگر براي انجام يك كار مشخص و يا مجموعه اي از امور نايب مي شود. بهترين وكيل در قزوين مي تواند در مشكلات حقوقي و كيفري افراد به آن ها كمك كند تا بتوانند مشكل شان را به سرعت حل كرده و به نتيجه مطلوب خود برسند. هر شخصي به هر دليلي چه عمدي و چه غير عمدي ممكن است با مشكلاتي روبرو شود كه ناگزير مجبور به رجوع به دادگاه و دادسراها گردد.
بهره مندي از يك وكيل خبره مي تواند در اين مسير علاوه بر حفظ آرامش و اطمينان فرد، حقوق از دست رفته او را جبران نمايد. وقتي كسي وكيلي را براي خود انتخاب مي كند، بر اساس انواع وكالت نامه تنظيم شده اختياراتي را به او مي دهد و وكيل موظف است كه در محدوده همان اختيارات عمل كند و در تمام مراحل در كنار موكل خود باشد. موكل نيز موظف است كه تعهدات مالي وكيل را انجام بدهد و به توصيه هاي او گوش دهد.
براي شناخت وكلاي نام دار در هر شهر مي توانيد به مقاله مربوط به آن مراجعه كنيد. براي مثال مقاله بهترين وكيل در يزد، به معرفي تعدادي از وكيلاني كه در اين شهر جزو بهترين ها مي باشند، پرداخته است.

چگونه مي توان وكالت نامه را فسخ كرد؟

بر اساس ماده 678 قانون مدني اتمام وكالت وكيل به سه روش امكان پذير است:
  • عزل موكل
  • استعفاي وكيل
  • فوت وكيل و يا موكل
بر اساس مورد اول يعني عزل موكل، هر موقعي كه موكل بخواهد مي تواند قرارداد خود را با بهترين وكيل در كيش فسخ كند و مانعي براي جلوگيري از آن به صورت قانوني وجود ندارد. تنها در يك صورت است كه امكان عزل وكيل از طرف موكل وجود ندارد و آن شرط عقد بدون عزل مي باشد. طبق ماده 37 قانون دادرسي مدني، اگر موكل عزل را به صورت شفاهي اعلام كرده باشد، لازم است در صورت جلسه دادگاه مطرح و با امضاي طرفين آن را قيد كند.
براي مورد استعفاي وكيل، مطابق با ماده 181 قانون مدني در مواردي كه وكيل از وكالت خود استعفا دهد از زمان معلوم، موكل به اذن خود باقي مي ماند و مي تواند به آن چه كه وكالت داشته اقدام كند.
اگر بهترين وكيل در كرج دچار محجوريت يعني ديوانگي و سفاهت شود و يا فوت شود، وكالت تنظيم شده باطل مي شود. تنها در صورتي كه حجر از توكيل جلوگيري نكند، وكالت باقي مي ماند.
اگر يك وكيل در شهر اصفهان نيز ساكن باشد و با لقب بهترين وكيل در اصفهان شناخته شود، مي تواند وكالت خود را فسخ كند و از وكالت استعفا دهد.

تفاوت وكيل دادگستري و قوه قضائيه چيست؟

از نظر ماهيتي بهترين وكيل در قزوين ممكن است جز وكلاي دادگستري و يا وكلاي قوه قضاييه باشد. بين اين دو، تفاوتي از نظر ماهيتي و يا وظايف محوله وجود ندارد؛ تنها تفاوتي كه بين اين دو وكيل موجود است، مرجع صادر كننده پروانه وكالت آن ها مي باشد. بنابراين مي‌توان گفت تفاوتي كه بين بهترين وكيل در ايران از نوع دادگستري و قوه قضائيه وجود دارد مربوط به موارد زير مي باشد:
  • تفاوت در مرجعي كه آن ها پروانه وكالت شان را از آن جا دريافت كرده اند.
  • تفاوت در مراحل طي شده براي دريافت پروانه وكالت
  • اختلاف در دوره كارآموزي و سوالات مطرح شده در آزمون وكالت آن ها

شرايط تاسيس دفتر وكالت

به طور كلي وقتي كه وكيلي پس از پايان دوره تحصيل بتواند در آزمون وكالت پذيرفته شود، در صورت گذراندن دوره كارآموزي مجاز است كه براي خود دفتر وكالت براي ارائه خدمات حقوقي تاسيس كند. مطابق با ماده 66 قانون مدني، بهترين وكيل در قزوين تنها مي تواند در منطقه اي كه در آن جا پروانه وكالت دريافت كرده‌ است، دفتر حقوقي خود را تاسيس كند يعني چنين وكيلي بايد پروانه خود را از مراجع استان قزوين دريافت كرده باشد. كسي كه در اين حكم دچار خلاف شود، محكوم به مجازات انتظامي درجه 3 و 4 و 5 مي شود و ممكن است حتي پروانه وكالتش باطل شود؛ بهترين وكيل در اروميه نيز بايد اين قوانين را رعايت نمايد.
كلام آخر
در اين مقاله ما در مورد حدود اختيارات وكيل و شرايطي كه يك وكيل مي تواند به طور قانوني فعاليت كند پرداختيم. همچنين براي آن دسته از افرادي كه در شهر قزوين به دليل اختلافات و دعاوي پيش آمده نياز به كمك يك وكيل مناسب دارند، 10 تا از بهترين وكيل در قزوين را معرفي نموديم. لازم به ذكر است؛ كساني كه ساكن شهر تهران هستند و جوياي وكيل با تجربه در شهر خويش مي باشند؛ مي توانند از مقاله ما با عنوان بهترين وكيل در تهران بهره مند شوند.
از همراهي شما تا پايان مقاله كمال تشكر را داريم. در صورت نياز به مشاوره و ارائه نظرات خود، با وكلاي معرفي شده در سايت وكيل چي در ارتباط باشيد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.