پيكرتراشي چيست ؟

۸ بازديد
نمي توان انكار كرد كه همه به دنبال تناسب اندام و زيبايي هستند و پيكر تراشي مجموعه اي از روش هاي تهاجمي و غير تهاجمي است كه مي تواند براي بسياري از افراد راهي براي رسيدن به روياي اندام زيبا باشد. اين روش شامل تكنيك هاي مختلفي است كه شگفت انگيز است كه مي توان با اين روش قسمت هاي مختلف بدن را لاغر كرد و ايده آل كرد. در واقع پيكر تراشي راهي براي از بين بردن چربي هاي موضعي است. اين عمل جراحي موفقيت آميزي است كه در آن هيچ آسيبي به بافت ها، عروق خوني و اعصاب بدن وارد نمي شود.
هدف از فرم دهي بدن كاهش سايز و دستيابي به تناسب اندام ايده آل است. براي كساني كه با مشكل چاقي دست و پنجه نرم مي كنند و ورزش و رژيم غذايي جوابگوي چاقي آن ها نبوده است، پيكر تراشي بدن مي تواند راه حل مناسبي براي آن ها باشد، بسياري از افراد اصطلاح پيكر تراشي بدن را شنيدند، اما به طور كامل از آن آگاه نيستند. برخي پيكر تراشي بدن را همان ليپوماتيك مي دانند كه اشتباه است. ليپوماتيك زيرمجموعه اي از پيكر تراشي بدن است. در مجموع پيكر تراشي بدن شامل انواع روش هاي تهاجمي و غيرتهاجمي است كه مي تواند چربي هاي اضافي را از بين ببرد.

روش هاي پيكر تراشي

پيكر تراشي روش هاي مختلفي دارد كه در ادامه با آن ها آشنا مي شويد :
پيكر تراشي به روش ليپوماتيك :
اين روش يكي از روش هاي لاغري است كه شامل از بين بردن چربي هاي اضافي بدن مي باشد و در روش ليپوماتيك نيازي به برش ناحيه مورد نظر نيست و با ايجاد سوراخي در ناحيه تحت درمان ميله اي وارد مي شود كه چربي اضافي از طريق آن وارد مي شود. در اين روش از امواج فرابنفش استفاده مي شود.
يكي از مزاياي روش ليپوماتيك اين است كه براي كساني كه قصد فرم دادن به ساير قسمت هاي بدن خود را دارند، پزشك مي تواند ناحيه جديد را از چربي برداشته شده از ناحيه قبلي شكل دهد و پس از انجام ليپوماتيك فرد بايد از سيگار كشيدن و نوشيدن الكل خودداري كند. و اگر فرد به داروها حساسيت دارد بايد به جراح اطلاع داده شود. بهتر است مصرف نمك قبل و بعد از عمل كاهش يابد.
پيكرتراشي به روش ليپوست :
اين روش نسل جديدي از ليپوماتيك است براي كاهش وزن با اين دستگاه از دو تكنيك TLA و ارتعاشات كه حركات متناوب هستند استفاده مي شود كه استفاده از اين دو روش باعث جداسازي سلول هاي چربي بافت مي شود.
اين فرآيند امكان دانه‌بندي چربي در زير پوست را به صفر مي‌رساند و هيچ گونه بي نظمي رخ نمي‌دهد. در اين روش نيز چربي هاي خارج شده مي توانند مورد استفاده قرار گيرند براي خارج كردن چربي با اين روش از بي حسي موضعي استفاده مي شود.
ليپوپوست را مي توان در چند جلسه انجام داد و هر قسمت به طور جداگانه درمان مي شود، ليپوپوست يكي از روش هاي لاغري ايمن است. ايمني و امنيت يك تكنيك زيبايي يكي از عوامل مهم است و متقاضي بايد توجه داشته باشد كه اين روش هيچ ضرري براي او ندارد.
پيكر تراشي به روش ليپوساكشن :
در اين روش ابتدا برش كوچكي در محل مورد نظر ايجاد مي شود سپس چربي از طريق كانولي كه به دستگاه ساكشن متصل است تخليه مي شود كه اين روش با دو روش قبلي متفاوت است و چربي هاي استخراج شده در اين روش قابل استفاده نيستند. در اين روش چربي اضافي زير جلدي سوزانده شده و سپس از بدن مكيده مي شود، بنابراين چربي خارج شده ديگر قابل استفاده نيست.
روش ليپوساكشن براي اعضاي بدن مانند : شكم، پاها، پشت، سينه، صورت و گردن مناسب است. اين تكنيك بسيار موثر است اما در عين حال دوره نقاهت طولاني تري دارد كه حدود ۶ هفته تخمين زده مي شود هر عمل زيبايي عوارض جانبي يا بيشتر خواهد داشت و ليپوساكشن از اين قاعده مستثني نيست.
پيكرتراشي به روش ابدومينوپلاستي :
ابدومينوپلاستي براي كساني مناسب است كه مقدار زيادي چربي اضافي در ناحيه شكم و پهلو دارند به طوري كه شكمشان افتاده و آويزان است كه در اين صورت با روش ليپوماتيك قابل برداشتن نيست. به همين دليل از روش ابدومينوپلاستي استفاده مي شود كه در اين روش علاوه بر رفع چربي، چين و چروك هاي پوست از بين مي رود و پوست شكم كشيده و صاف مي شود.
جراحي ابدومينوپلاستي به اين صورت انجام مي شود كه چربي و پوست اضافي زير شكم بريده مي شود و سپس پوست شكم از جايي بالاي شكم به سمت پايين پيوند مي شود. در اين حالت يك خط برش در زير ناحيه شكم ايجاد مي شود كه به مرور زمان از بين مي رود. براي برداشتن كامل بخيه مي توانيد از ميكرونيدلينگ با مزوتراپي كمك بگيريد. اين روش براي ليفت ران و ليفت بازو كاربرد دارد.
پيكر تراشي به روش ليپوليزر :
اين روش با استفاده از ليزر انجام مي شود كه با ايجاد گرما باعث تجزيه چربي مي شود، اگرچه اين روش باعث شل شدن پوست نمي شود، اما مي تواند از افتادگي و شل شدن پوست جلوگيري كند.
افراد مبتلا به سرطان، ديابت، بيماري هاي قلبي و كليوي نمي توانند پيكر تراشي را با تكنيك ليپوليزر انجام دهند و همچنين اين عمل در دوران بارداري و شيردهي انجام نمي شود.
مانند هر عمل زيبايي، پيكرتراشي بدن با ليپوليزر نياز به مشاوره با پزشك دارد كه طي آن پزشك فرد را معاينه و بدن را معاينه مي كند و همچنين ميزان افتادگي پوست و درصد چربي بدن را به صورت جداگانه مشخص مي كند.
پيكر تراشي به روش واترجت يا بادي جت :
بادي جت وسيله اي است كه پس از ورود به عرصه پزشكي تحول عظيمي در حذف چربي ايجاد كرده است. در اين روش از فشار آب براي از بين بردن چربي به اين صورت استفاده مي شود. واترجت داراي ميله اي فلزي است كه با فشار آب را از نوك اين ميله به بيرون مي راند. زياد دور ريخته مي شود، با چربي ها برخورد مي كند و باعث تكه تكه شدن چربي مي شود. اين روش نسبت به روش هاي ديگر ماندگاري كمتري دارد و چربي حذف شده قابل استفاده نخواهد بود.
پيكرتراشي بدن با بادي جت يكي از روش هاي جديدتر حذف چربي مي باشد كه در اين روش عمل به صورت سرپايي و بدون بيهوشي و با بي حسي موضعي انجام مي شود. اين روش يك روش كم تهاجمي مي باشد. چربي تخليه شده به اين روش داراي بافت سالمي است كه مي توان از آن در ساير قسمت هاي بدن استفاده كرد.
پيكر تراشي به روش اولترازد :
اين روش در پيكرتراشي بدن تكنيك بسيار موثري است. در اين روش لاغري با امواج هايفو يا اولتراسوند انجام مي شود. اين روش باعث تحريك فيبروپلاست ها مي شود كه باعث توليد كلاژن مي شود. چربي هاي عميق و اضافي مايع شده و از بدن خارج مي شوند. به طوري كه سطح متناسب شود.
پيكر تراشي به روش كرايوليپوليز :
كرايوليپوليز يا پيكرتراشي سرد يكي ديگر از روش هاي پيكرتراشي است. اين تكنيك يك روش غير تهاجمي است كه از دماي سرد بين منفي ۵ تا مثبت ۵ استفاده مي كند. سلول هاي چربي به سرما بسيار حساس هستند. سلول هاي چربي در معرض سرما مي ميرند. اين روش بي خطر و بدون درد است و نيازي به بستري شدن ندارد. اين روش براي كساني كه چربي موضعي دارند مناسب است. كرايوليپوليز براي كاهش اندازه استفاده مي شود.
لاغري موضعي با دستگاه اكسيليس :
اين دستگاه باعث كاهش و از بين بردن چربي زير پوست در ناحيه تحت درمان مي شود. چربي ها با دريافت انرژي امواج راديويي تجزيه و شكسته شده و از بدن دفع مي شوند. در نتيجه بلافاصله پس از انجام اكسيليس، نازكي و جمع شدگي ناحيه تحت درمان قابل مشاهده و قابل لمس خواهد بود. اين روش همچنين بي خطر و بدون درد بوده و نيازي به بستري شدن ندارد و براي كساني كه چربي موضعي دارند مناسب است و روشي موثر و پرطرفدار است.
چه افراد مي توانند از عمل پيكر تراشي استفاده كنند ؟
  • افرادي كه به داروي بيهوشي حساسيت ندارند.
  • افرادي كه داراي سيستم ايمني قوي هستند.
  • كساني كه چربي اضافي زياد و پوست آويزان در قسمت شكم دارند.
  • افرادي كه از دخانيات استفاده نمي كنند يا اين كه اين توانايي را دارند. كه ۲ ماه قبل از عمل از مصرف آن پرهيز كنند.
  • افرادي كه مي توانند از رژيم غذايي سالم و مناسب پيروي كنند.
در ادامه براي آشنا شدن با بهترين دكتر ليفت سينه در زعفرانيه به سايت مربوطه مراجعه فرماييد.

استفاده از پيكر تراشي براي خانم هاي باردار

زنان باردار به هيچ عنوان نمي توانند از اين روش استفاده كنند، نه تنها تراشيدن بدن، بلكه هر عمل جراحي ديگري براي زنان باردار مناسب نيست زيرا در صورت انجام اين كار به خود و جنين آسيب وارد مي كند، بنابراين بهترين راه اين است كه از اين روش بعد از بارداري و پايان دوره شيردهي استفاده كنيد.
در كدام ناحيه از بدن پيكر تراشي صورت مي گيرد ؟
از پيكرتراشي بدن در نواحي مختلف بدن استفاده كرد و از حجم چربي انباشته شده بكاهد. شكل دهي به طور كلي در شكم، پهلوها، پشت، بازوها، ران ها، باسن، پاها و مچ پا استفاده مي شود. همچنين مي توان از تكنيك هاي ظريف در نواحي كوچك مانند زير بغل استفاده كرد و زيبايي را به بدن و صورت بازگرداند.
آيا پيكر تراشي يك روش ايمن و تاثير گذار است ؟
طبق مطالعات دكتر ويتربو كه در سال ۲۰۰۲ بر روي بيش از ۱۰۰ كانديد جراحي لاغري موضعي انجام شد و در مجله جراحي پلاستيك و زيبايي به چاپ رسيد. انجام روش هاي جديد ليپوساكشن و حذف چربي خطر بسيار كمتري داشت. بنابراين ميزان خونريزي در بسياري از نقاط بدن پس از حذف چربي بسيار كم است و نتايج بسيار رضايت بخش است.
علاوه بر اين، بر اساس دو سال تحقيق و پژوهش مداوم توسط دكتر لي و همكارانش كه در مجله انجمن جراحان پلاستيك كره جنوبي منتشر شده است، استفاده از ليپوماتيك براي حذف چربي و پيكرتراشي بدن در ۴۸ نفر نتيجه گرفت. عوارض جانبي بسيار كمي دارد، اما مشكل جدي وجود ندارد. بنابراين در مقايسه با كساني كه روش هاي ديگري را براي كاهش وزن انتخاب كردند. آزمودني ها خونريزي كمتر، هماتوم كمتر، كبودي كمتر، تورم كمتر و درد كمتري را در حين پيكرتراشي بدن ليپوماتيك تجربه كردند.

بهترين دكتر پيكرتراشي در زعفرانيه

بهترين دكتر پيكر تراشي در زعفرانيه بايد ويژگي هاي منحصر به فردي داشته باشد. تمام آرزوهاي بيماران مختلف به اين برمي گردد كه با كمترين عارضه و مشكل به نتيجه اي خوب برسند. از اين رو بهترين پزشك پيكرتراشي در زعفرانيه شرايطي را فراهم مي كند تا افراد در محيطي آرام و بدون استرس به بهترين نتيجه دست يابند. در ادامه به ويژگي هاي بهترين دكتر پيكرتراشي در زعفرانيه مي پردازيم :
  • بهترين دكتر پيكر تراشي در زعفرانيه بايد بيمار را از مزاياي پيكرتراشي و معايب آن آگاه كند.
  • بهترين دكتر پيكر تراشي در زعفرانيه قبل از هر چيزي بايد داراي سواد علمي و مدرك تخصصي كافي باشد.
  • هزينه مناسبي را براي روش هاي مختلف پيكرتراشي در نظر بگيرد.
  • قبل از پيكرتراشي بايد با دقت بيمار را از لحاظ فيزيك و همينطور ذهني معاينه كند.
  • بهترين دكتر پيكر تراشي در زعفرانيه در مركز جراحي كه انتخاب مي كند بهترين تجهيزات استفاده شده باشند.
  • بايد درباره اقدامات قبل از پيكرتراشي و مراقبت هاي بعد از پيكرتراشي توضيحات كافي را به فرد ارائه كند.
  • بهترين دكتر پيكر تراشي در زعفرانيه بايد در انجام روش مورد نظر تخصص بالايي داشته باشد.
كلام آخر
قبل از انجام پيكر تراشي از افراد با تجربه كمك بگيريد و سعي كنيد بهترين كلينيك و بهترين پزشك را براي جراحي انتخاب كنيد. مراقبت ها و دستورات پزشك را به خوبي انجام دهيد تا نتيجه مناسبي از اين روش بگيريد. ممنون از اين كه تا آخر مقاله بهترين دكتر پيكرتراشي در زعفرانيه همراه ما بوديد. مي توانيد نظرات و پيشنهادات خود را در سايت دكتر حيدري با ما در ميان بگذاريد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.