انتخاب بهترين كلينيك روانپزشكي چگونه است؟

۹ بازديد
حال با ۱۰ تا از بهترين كلينيك روانپزشكي در تهران آشنا شديد. اما مهم است كه چگونه بتوانيد در ميان كلينيك هاي نام برده گزينه مناسب را انتخاب كنيد يا اين كه از ميان كلينيك‌هاي معرفي شده توسط دوستانتان يا كلينيك هايي كه در فضاي مجازي پيدا كرديد، بهترين انتخاب را داشته باشد.
اولين نكته اي كه اهميت پيدا مي كند اين است كه شما بتوانيد به راحتي با روانپزشك خود ارتباط برقرار كنيد و مشكلات خود را با او در ميان بگذاريد. در غير اين صورت روند درماني هيچ نتيجه اي ندارد. هر كلينكي كه انتخاب مي‌ كنيد موظف است بهترين روانپزشك را در اختيار شما قرار دهد.
يك كلينيك روانپزشكي بايد بتواند در روند درماني را به بهترين صورت ممكن برنامه‌ريزي كند.
مطمئنا مشكلات شما نياز به چندين جلسه درماني دارد. بنابراين مركز روانپزشكي بايد روند درماني شما را به بهترين صورت ممكن برنامه‌ريزي كند تا بتوانيد به راحتي جلسات درماني خود را پشت سر بگذاريد. در صورتي كه دچار مشكل شديد و يا فكر مي كنيد روند درماني بر روي حل مشكلات شما هيچ تاثيري ندارد، به راحتي مي توانيد برنامه خود را تغيير دهيد.
همچنين در دسترس بودن روانپزشك در روند درماني شما بسيار تاثير گذار است. حتماً قبل از شروع درمان و مراجعه براي جلسات روانپزشكي اين موضوع را مورد بررسي قرار دهيد.
نكته مهم! بررسي كنيد ديگر مراجعين نسبت به عملكرد كلينيك چه نظري دارند.
يكي از نكات مهمي كه بايد قبل از شروع درمان و جلسات مشاوره خود در نظر بگيريد، صحبت با ديگر مراجعين است.  پس تحقيق كنيد ديگر بيماران نسبت به عملكرد كلينيك رضايت كامل دارند يا نه. در غير اين صورت اطمينان كافي براي مراجعه حضوري پيدا نخواهيد كرد. براي اطلاع از نظر ديگران مي توانيد در وب سايت هاي كلينيك روانپزشكي مراجعه كنيد يا هنگام مراجعه حضوري  با افرادي كه در مطب حاضر هستند، ارتباط برقرار كنيد و سوالاتي كه در ذهن خود داريد از آنها بپرسيد.
همچنين اگر مشكلات ديگري هم داريد ، بهترين دكتر اعصاب و روان در ايران فردي است كه به تشخيص و درمان اختلالات رواني، عاطفي و رفتاري مي پردازد. روانپزشكان تنها پزشكاني هستند كه مجاز به تجويز دارو براي درمان بيماري هاي رواني هستند. برخي از افراد به راحتي زير تيغ جراحي مي روند ، اما در برابر مراجعه به روانپزشك براي درمان بخشي از روح و روان خود مقاومت مي كنند. يكي از دلايلي كه مردم به روانپزشك مراجعه نمي كنند، باورهاي غلط مردم است. يكي از دلايل مقاومت مردم به دليل فقر فرهنگي و اقتصادي مردم اين است كه جامعه امروز ما هنوز به اين باور فرهنگي نرسيده است.

چه زماني بايد به كلينيك روانپزشكي مراجعه كرد؟

در صورتي كه در شرايط گفته شده زير قرار داريد، بهتر است به يك كلينيك روانپزشك مراجعه كنيد:
  • هنگام مواجه شدن با اختلالاتي كه از نظر پزشكان هيچ نشانه اي ندارد
  • وجود اضطراب مقطعي مانند اضطراب موقع امتحانات كه در اين مواقع دچار مشكل مي شويد و نمي‌توانيد جلسه امتحانات را به خوبي به پايان برسانيد.
  • داشتن وسواس هاي بسيار مشكل ساز كه نمي‌توانيد به راحتي مشكلات خود را حل كنيد.
  • انواع اختلالات رواني
  • قرار گرفتن در وضعيت غم و اندوه به مدت طولاني كه تغيير حالت دادن برايتان ناممكن است.
  • مبتلا به مشكلات حاد همچون وسواس، اضطراب و افسردگي زياد
كلام آخر
و در كلام آخر بايد بيان كنيم كه كلينيك هاي نام برده شده صرفا براي معرفي بوده است و در صورت انتخاب هر كدام از آنها لازم است اطلاعات دقيق تري به دست آوريد. در صورت داشتن هرگونه انتقاد يا پيشنهاد مي توانيد از طريق سايت پزشكا با ما در ميان بگذاريد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.