روانپزشكي چيست؟

۶ بازديد
روانپزشكي يكي از مهم ترين شاخه هاي علم پزشكي مي باشد كه تمركز بسياري بر روي درمان اختلالات رواني دارد. افرادي كه در رشته روانپزشكي تحصيل كردند، روانپزشك ناميده مي شوند كه مي توانند تمامي جنبه‌ هاي رواني مراجعان خود را مورد بررسي قرار دهند و اختلالات رواني آن ها را شناسايي كرده و به درمان آن بپردازند. روانپزشك ها مي توانند آزمايشات پزشكي گسترده اي را انجام دهند و توسط تست هاي روانشناختي گوناگون، وضعيت رواني و فيزيكي بيماران خود را مورد بررسي قرار دهند.
متخصصان روانپزشكي در كلينيك هاي روانپزشكي مشغول به ارائه خدمات مي باشند و با روش هاي درماني خود، سلامت روان را به بسياري از بيماران باز مي گردانند. روانپزشك ها مجاز به انجام انواع روان درماني ها و تجويز داروها به بيماران خود مي باشند و نقش مهمي را در سلامت رواني افراد ايفا مي كنند. همچنين اگر شما عزيزان ساكن شهر تهران مي باشيد و به دنبال راهي براي باز گرداندن سلامت روان خود هستيد، مي توانيد به بهترين كلينيك روانپزشكي در تهران مراجعه كرده و از خدمات ارزشمند آن ها بهره مند شويد.
تمامي خدمات قابل ارائه در بهترين كلينيك روانپزشكي در ايران براي سنين مختلف و افراد داراي بيماري هاي خاص و يا سالمندان و بيماران مبتلا به اختلالات پزشكي مناسب مي باشد و آن ها مي توانند با مراجعه به اين كلينيك‌ ها، سلامت روان خود را به دست آورند.

ويژگي بهترين كلينيك روانپزشكي در ايران

در سراسر كشور پهناور ايران، كلينيك هاي روانپزشكي بسياري وجود دارند كه با كادر پزشكي مجرب خود در زمينه روانپزشكي و درمان بيماري هاي مربوط به اعصاب و روان مي توانند سلامت روان مراجعان خود را بهبود بخشيده و زندگي لذت بخش را براي آن ها به ارمغان آورند. اما بهترين كلينيك روانپزشكي در ايران مي بايست داراي ويژگي هاي برتري باشد كه آن را از تمامي كلينيك هاي موجود در كشور متمايز ساخته و به تمامي مراجعان اطمينان خاطر داده تا بتوانند با خيالي آسوده به آنجا مراجعه كرده و سلامت روان خود را به آن بسپارند. از مهم ترين ويژگي هاي مربوط به كلينيك برتر روانپزشكي در ايران مي توان به موارد زير اشاره نمود:
  • بهترين كلينيك روانپزشكي در ايران مي بايست داراي متخصص هاي روانپزشكي مجرب و داراي صلاحيت علمي و كيفيت تحصيل در برترين دانشگاه ها كشور و يا خارج از كشور باشد.
  • بهترين كلينيك روانپزشكي در ايران مي بايست داراي روانپزشك هايي باشد كه بتوانند با روش هايي همچون شوك درماني و تجويز داروهاي لازم، سلامت روان را به افراد بازگردانند.
  • كلينيك منتخب شما در حوزه روانپزشكي مي بايست در برترين مناطق شهرهاي مختلف ايران تاسيس شده باشد و تمامي مجوز هاي لازم از وزارت بهداشت را كسب نموده باشد.
  • بهترين كلينيك روانپزشكي در ايران مي بايست داراي روانشناس‌ ها و روانپزشك هايي با مهارت هاي فن بيان و ارتباطي بالا جهت برقراري ارتباط صحيح با بيماران و مراجعان باشد.
  • كلينيك منتخب شما عزيزان در حوزه ارائه خدمات روانپزشكي مي بايست هزينه هاي كاملاً به صرفه در برابر ارائه خدمات خود در نظر بگيرد.
  • بهترين كلينيك روانپزشكي در ايران مي بايست داراي سابقه بسياري در زمينه ارائه خدمات با كيفيت به مراجعان بوده و همواره برترين خدمات را به مراجعان خود ارائه دهد.
  • كلينيك روانپزشكي منتخب شما مي بايست خدمات مختلفي را در زمينه‌ هاي گوناگون مانند مشاوره ازدواج، مشاوره زناشويي، مشاوره تحصيلي و يا مشاوره كودكان و با بالاترين كيفيت ارائه دهد.
  • بهترين كلينيك روانپزشكي مي بايست قادر باشد تمامي علائم افسردگي و زوال عقل در بيماران ۶۵ سال به بالا را به خوبي تشخيص دهد و اقدام به درمان آن كند.

خدمات بهترين كلينيك روانپزشكي در ايران

در كلينيك هاي روانپزشكي، افراد متخصص بسياري در حوزه روانپزشكي مشغول به ارائه خدمات مي باشند كه با تخصص خود مي توانند درمان هاي بسياري را به مراجعان ارائه دهند. از مهم ترين خدمات و حوزه هاي درماني كلينيك هاي روانپزشكي مي توان به موارد زير اشاره نمود:
روانپزشكي سالمندان: در كلينيك هاي روانپزشكي تمامي عملكرد هاي رواني سالمندان را بررسي مي نمايند تا اختلالاتي مانند افسردگي و زوال عقل را شناسايي كرده و با روش هاي درماني آن را كنترل كرده و يا به درمان آن بپردازند.
روان درماني فردي: در كلينيك هاي روانپزشكي، براي بيماراني كه داراي مشكلات شخصي هستند روان درماني طولاني مدت در نظر گرفته مي شود و در موارد خاص كه احتياج به دارو مي باشد، داروهايي متناسب با نوع اختلال آن ها تجويز مي شود.
خانواده: در اين كلينيك ها مشكلات و درگيري هاي زناشويي، طلاق و مشكلات بين والدين را ارزيابي مي نمايند و روش هايي كارآمد براي رفع آن ها به افراد ارائه مي دهند.
سو مصرف مواد: يكي مهم ترين مشكلاتي كه در حال حاضر گريبان گير بسياري از افراد جامعه مي باشد اعتياد و سوء مصرف مواد مخدر مي باشد كه در كلينيك هاي روانپزشكي به درمان آن خواهند پرداخت. در اين كلينيك ها تمامي عواقب مصرف مواد مخدر را به افراد گوشزد مي نمايند و به آن ها كمك مي‌ كنند تا در كوتاه ترين مدت ممكن به ترك اعتياد خود پرداخته و به زندگي عادي خود بازگردند.
اختلالات هوشياري: در اين كلينيك ها بيماران مبتلا به اسكيزوفرني را شناسايي مي نمايند و با مشاوره هاي كارآمد و تجويز داروهاي لازم به درمان آن ها مي پردازند.
افسردگي و وسواس: افسردگي و اضطراب يا ابتلا به اختلال وسواس مانند خريد اجباري و يا تميز كردن بي دليل از مهم ترين اختلالات رواني مي باشند كه در كلينيك هاي روانپزشكي به درمان آن خواهند پرداخت.
همچنين مشاوره هاي قابل ارائه در كلينيك هاي روانپزشكي مي تواند موجب برقراري ارتباط هرچه بهتر بين زوجين در خانواده شود كه نتيجه آن سلامت روان كودكان و بهبود رفتار آن ها در اجتماع خواهد بود. تمامي مشكلات رابطه، درگيري هاي زناشويي، طلاق، ازدواج مجدد و مشكلات موجود بين والدين با فرزندان را مي توان در بهترين كلينيك روانپزشكي در ايران رفع كرد و زندگي شاد را به افراد خانواده هديه داد.
كلينيك هاي روانپزشكي خدمات روانپزشكي موثري را جهت معالجه بيماراني كه در اثر آسيب پزشكي مانند سرطان و يا سكته هاي مغزي دچار علائم رفتاري هستند ارائه خواهد داد و به درمان آن ها مي پردازد.

انواع حوزه هاي روانپزشكي

روانپزشكي اضطراري: اين هنگامي به كار خواهد آمد كه فرد در موقعيت‌ هاي اضطراري مانند افسردگي، دست به خودكشي بزند.
روانپزشكي اعصاب و روان: روانپزشكي اعصاب و روان در زمينه بررسي اختلالات روانپزشكي فعاليت مي‌ كند و تمامي مشكلات مربوط به سيستم عصبي را شناسايي خواهد كرد. اين نوع روانپزشكي نياز به دانش بالاتري نسبت به ساير حوزه هاي روانپزشكي دارا مي باشد و با بيماري هايي مانند اختلالات رواني، زوال عقل و مشاوره سوء مصرف مواد سر و كار خواهد داشت.
روانپزشكي كودكان: بسياري از كودكان به دلايلي مانند اختلافات خانوادگي دچار اختلالات رواني و عصبي گوناگوني مي باشند كه مي بايست هر چه سريع تر به روانپزشك كودك و نوجوان اطلاع داده شود. اين نوع از علم روانپزشكي به درمان اختلالاتي همچون بيش فعالي در كودكان خواهد پرداخت و نقش ويژه اي در آينده درخشان آن ها ايفا خواهد كرد.
روانپزشكي سالمندان: با افزايش سن، خطر ابتلا به بيماري هايي مانند آلزايمر افزايش خواهد يافت و به همين دليل افرادي كه وارد دوره سالمندي شده اند مي بايست تحت نظر روانپزشك سالمندان قرار گيرند تا اختلالات رواني شديد و اختلالات شناختي همچون زوال عقل را پيشگيري و يا درمان نمايند.
روانپزشكي اعتياد: يكي از شايع ترين و جدي ترين بيماري ها و مشكلات در بين افراد جامعه، اعتياد به مواد مخدر و يا مشروبات الكلي مي باشد. تمامي افرادي كه داراي اعتياد به مواد مخدر و يا مشروبات الكلي هستند مي بايست هر چه سريع تر به بهترين كلينيك روانپزشكي در ايران مراجعه نمايند و تحت نظر پزشكان متخصص قرار گيرند تا درمان شده و به آغوش خانواده خود بازگردند. همچنين توسط روانپزشكي اعتياد مي توان از آمادگي ترك هرگونه ماده مخدر و الكل در آينده نيز برخوردار شد.
پس اگر شما عزيزان عضو هر يك از گروه هاي ذكر شده مي باشيد مي توانيد، با مراجعه به روانپزشك مورد نظر خود، به بهبود سلامت روان خود پرداخته و لذت دوباره از زندگي را تجربه نماييد.
كلام آخر
روانپزشكي يكي ديگر از حوزه هاي پزشكي مي باشد كه در آن، افراد متخصص در حوزه درمان اختلالات رواني، تمامي جنبه‌ هاي رواني مراجعان خود را مورد بررسي قرار مي دهند تا در صورت وجود اختلالات گوناگون بتوانند، روش‌ هاي درماني خود را بر روي آن ها پياده سازي كرده و سلامت روان را به آن ها بازگردانند.
در اين مقاله سعي داشتيم كه ده مورد از بهترين كلينيك روانپزشكي در ايران را به شما عزيزان معرفي كنيم. سپاسگزاريم كه تا انتها همراه ما بوديد. اميدوار هستيم كه اين مطالب برايتان مفيد واقع شده باشد. لطفا نظرات و انتقادات تان را از طريق سايت تاپتنا با ما در ميان بگذاريد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.