ليپوساكشن چيست ؟

۷ بازديد
ليپوساكشن يك روش زيبايي است كه براي از بين بردن چربي هاي ناخواسته بدن استفاده مي شود. اين روش شامل ساكشن نواحي كوچكي از چربي است كه به سختي از طريق ورزش و رژيم غذايي سالم از دست مي‌روند. اين روش در مناطقي از بدن كه رسوبات چربي تمايل به تجمع دارند، مانند باسن، ران ها و شكم انجام مي شود.
هدف ليپوساكشن تغيير شكل بدن است و نتايج آن معمولا طولاني مدت بوده و به حفظ وزن سالم كمك مي كند. توجه به اين نكته ضروري است كه اين عمل براي همه افراد ايده آل نيست و در افرادي كه وزن طبيعي دارند و در مناطقي كه پوست سفت است بهترين كار را دارد.
ليپوساكشن كه به دلايل زيبايي انجام مي شود تحت پوشش بيمه نيست، اما گاهي اوقات از ليپوساكشن براي درمان برخي از بيماري ها استفاده مي شود. لنف ادم يك بيماري طولاني مدت است كه باعث تورم در بازوها و پاها مي شود. ليپوادم وضعيتي است كه با تجمع غيرطبيعي چربي در پاها، باسن و ران ها مشخص مي شود.
اگر به دلايل زيبايي به ليپوساكشن فكر مي كنيد، قبل از انجام آن به دقت فكر كنيد. اين روش مي تواند گران باشد، نتايج را نمي توان تضمين كرد و خطراتي وجود دارد كه بايد در نظر گرفت. بهتر است ابتدا با پزشك مشورت كنيد تا مطمئن شويد كه جراحي زيبايي براي شرايط شما مناسب است.

روش هاي جراحي شكم

جراحي شكم روش هاي مختلفي دارد كه در ادامه به آن مي پردازيم :
ليزر اولتراسونيك :
يكي از روش هاي جراحي زيبايي شكم استفاده از ليزر اولتراسونيك است. در اين روش چربي ها با قدرت امواج حرارتي شكسته شده و سپس توسط دستگاه مكنده حذف مي شوند. اما به دليل اثرات گرما، اين روش مي تواند در برخي موارد باعث سوختگي و از دست دادن سوختگي پوست و بافت عميق شود، اما تغيير دستگاه ها به انواع پيشرفته تر از جمله دستگاه هاي ارتعاشي Vibration و مكش توسط هوا  Pneumatic يا اولترا ساكشن.
ناحيه با محلول تركيبي به نام Tumescent بي حس مي شود كه به آرامي زير پوست قرار مي گيرد، به دليل تركيب خاصي از مواد موجود در اين محلول، خطر آمبولي وجود دارد، يعني چربي حذف شده وارد جريان خون شده و به آن منتقل مي شود. مغز يا قلب و ايجاد صدمات جبران ناپذيري كه در روش هاي مكانيكي قبلي ديده مي شد به ميزان قابل توجهي كاهش يافت، يعني طبق آمار به كمتر از 5 درصد و حتي 2 درصد رسيد.
ليپوساكشن :
در واقع ليپوساكشن حذف چربي هاي ناحيه اي و موضعي با قدرت مكش است. در اين روش پس از بيهوشي كامل، موقعيت مورد نظر با يك يا دو سوراخ چهار ميلي متري باز و كانول ليزري گرفته مي شود. پس از آن، كانول ليپوساكشن وارد مي شود و تمام چربي ها برداشته مي شود.
بعد از اين عمل بيمار بدون بستري به منزل مي رود بعد از ۲-۳ روز مي تواند فعاليت خود را از سر بگيرد. پس از هر عمل ليپوساكشن، بيمار بايد از يك گن فشار براي سفت كردن پوست منطقه استفاده كند. تمام افرادي كه با اين روش هاي جديد مكيده شدند از كاهش ۲ تا ۳ سايز اندام مورد نظر بسيار راضي هستند. همچنين، ورزش و كاهش چربي و قند به حفظ سايز بدن كمك مي كند.
اگرچه كاهش وزن در ليپوساكشن اتفاق مي افتد، اما هدف كاهش وزن نيست، بلكه تغيير اندازه، حجم و شكل بدن است. يعني با انجام ليپوساكشن ظاهر بدن تغيير مي كند. اين كار با بي حسي موضعي و بدون بيهوشي انجام مي شود. بنابراين، خطراتي مانند چربي ناشي ورود چربي به خون بسيار نادر است.
اين روش بسيار ساده و ساده است و نتيجه بسيار رضايت بخش است. البته، به طور كلي، نتايج درمان هاي زيبايي ممكن است كاملاً با تصورات ذهني شما مطابقت نداشته باشد.
ليپوساكشن چگونه انجام مي شود ؟
قبل از عمل، بيماران بايد تحت آزمايشات سلامتي قرار گيرند تا از آمادگي آن ها براي جراحي اطمينان حاصل شود. پزشك امكان دارد توصيه هايي را براي ادامه عمل جراحي انجام دهد. افرادي كه به طور منظم از آسپرين و داروهاي ضد التهابي استفاده مي كنند بايد حداقل ۲ هفته قبل از جراحي مصرف آن ها را قطع كنند.
ممكن است از زنان خواسته شود كه قرص هاي ضد بارداري مصرف كنند. بيماران مبتلا به كم خوني بايد مكمل آهن خود را به طور منظم مصرف كنند. در نهايت، فرد بايد يك رضايت نامه را امضا كند و تأييد كند كه از خطرات، مزايا و جايگزين هاي احتمالي اين روش كاملاً آگاه است.
ليپوساكشن چربي شكمي با بيهوشي عمومي انجام مي شود، البته مي توان از بي حسي اپيدورال براي ليپوساكشن پايين تنه و بي حسي موضعي براي نواحي كوچك بدن استفاده كرد.
ابتدا جراح ناحيه اي را كه چربي بايد برداشته شود روي بدن فرد مشخص مي كند. براي كاهش از دست دادن خون، كبودي و تورم، محلولي حاوي بي‌حس كننده و دارو به آن ناحيه تزريق مي‌شود. سلول هاي چربي با استفاده از ارتعاشات فركانس بالا، پالس هاي ضعيف ليزر يا جت هاي آب با فشار بالا متلاشي مي شوند.
يك برش كوچك ايجاد مي شود و يك لوله مكش متصل به دستگاه وكيوم وارد بدن مي شود. لوله مكش را به جلو و عقب مي برند تا چربي شل شود، سپس آن را بيرون مي كشند. آن ها مايعات و خون اضافي را تخليه مي كنند. ناحيه تحت درمان بخيه شده و بانداژ مي شود. اين روش معمولاً ۱-۳ ساعت طول مي كشد و در بيشتر موارد فرد عمل شده بايد يك شب را در بيمارستان بگذراند.
تفاوت ليپوساكشن و ليپوماتيك :
ليپوساكشن براي فرم دادن به بدن و لاغري استفاده مي شود در حالي كه ليپوماتيك بيشتر براي فرم دادن به بدن و عضلات استفاده مي شود. در ليپوماتيك از بي حسي موضعي و در ليپوساكشن از آرام بخش عمومي استفاده مي شود.
ليپوساكشن براي از بين بردن چربي بيشتر استفاده مي شود، در حالي كه ليپوماتيك در مناطق كوچكتر و هدفمند تر استفاده مي شود. ليپوساكشن براي كاهش وزن خشن استفاده مي شود، در حالي كه ليپوماتيك براي كانتورينگ بدن استفاده مي شود.
مدت زمان جراحي ليپوساكشن نسبتاً طولاني تر از ليپوماتيك است. در ليپوساكشن جراح با فعاليت بدني و به صورت دستي چربي هاي اضافي را از قسمت هاي مختلف بدن خارج مي كند و ممكن است دقت كار كم باشد در حالي كه در ليپوماتيك با استفاده از ارتعاشات و حركات متناوب و چرخاندن چربي ها چربي هاي اضافي را از بدن خارج مي كنند. با استفاده از اين مايع از لوله اي به نام كانولا تخليه مي شود.

ليپوساكشن در چه نواحي از بدن استفاده مي شود ؟

از ليپوساكشن در نواحي از بدن استفاده مي شود كه در ادامه به آن مي پردازيم :
ليپوساكشن شكم :
ليپوساكشن چربي شكم يك راه حل عالي براي خلاص شدن از شر رسوبات چربي سرسخت است كه معمولاً با رژيم غذايي و ورزش قابل حل نيستند. اما مراقب باشيد، ليپوساكشن شكم فقط مي تواند چربي هاي زير پوست را از بين ببرد. چربي احشايي به طور محكم در حفره شكم لنگر انداخته است و شما بايد در درجه اول چربي احشايي را از طريق رژيم غذايي يا ورزش از بين ببريد.
براي ليپوساكشن شكم، به بيمار بي حسي موضعي داده مي شود و ناحيه شكم بي حس مي شود، سپس چندين برش كوچك در نواحي مختلف شكم كه قبلاً تعيين شده است ايجاد مي شود. سپس رسوبات چربي اضافي شكسته شده و به ذرات ريز تقسيم مي شوند و سپس از طريق لوله كوچكي به نام كانولا استخراج مي شوند.
ليپوساكشن غبغب :
در حين ليپوساكشن صورت و گردن، محلولي حاوي بي حس كننده موضعي و اپي نفرين به ناحيه تحت درمان تزريق مي شود. اين براي بي حس كردن ناحيه و كاهش خونريزي در حين ليپوساكشن است.
هنگامي كه ناحيه درمان بي حس شد، برش هاي پوستي ريز به طول تقريبي ۲-۱ ميلي متر براي وارد كردن كانولا ايجاد مي شود. در طول ليپوساكشن گردن، يك تا سه برش كوچك در زير چانه و يا نزديك گوش ايجاد مي‌شود.
برش ها به قدري كوچك هستند كه معمولاً پس از بهبودي قابل توجه نيستند. سپس يك ميكروكانولا از برش‌هاي كوچك عبور داده مي‌شود و از ناحيه رسوب چربي به عقب و جلو عبور داده مي‌شود تا چربي شكسته و خارج شود. پس از اتمام عمل ليپوساكشن، از نوار يا بانداژ براي اعمال فشار به ناحيه تحت درمان استفاده مي شود.
ليپوساكشن صورت :
ليپوساكشن صورت، به تنهايي يا همراه با ليفت صورت يا ساير روش‌هاي صورت، به يك عمل زيبايي رايج تبديل شده است كه شامل برداشتن بافت‌هاي چربي ناخواسته با استفاده از كانولا و دستگاه وكيوم است كه خطوط صورت مانند فك را بهبود مي‌بخشد. ليپوساكشن گونه به طور دائمي سلول هاي چربي را از صورت فرد خارج مي كند و مي تواند ناحيه را شكل دهد يا شكل دهد.
ليپوساكشن ران :
اكثر خانم ها چربي اضافي زيادي در ران خود دارند كه باعث مي شود بزرگتر و كوتاهتر به نظر برسند. به همين دليل سعي مي كنند با ورزش يا رژيم درماني حجم و چربي اين قسمت از بدن را كاهش دهند.
حذف چربي با ليپوساكشن يكي از روش هايي است كه با اين روش مي توان قسمت داخلي ران، بيرون ران و اطراف زانو را لاغر كرد. در ليپوساكشن ران با ايجاد برش هايي در نواحي خاصي از ران ها و قرار دادن كانولا در ناحيه زير پوست، چربي هاي آن ناحيه شكسته شده و از طريق لوله تخليه مي شوند.
ليپوساكشن بازو :
يكي از قسمت هايي كه چربي در برخي افراد تجمع مي يابد بازوها است كه زيبايي آن در پوشيدن لباس ها به خصوص لباس عروس و لباس رسمي از اهميت ويژه اي برخوردار است. از بين بردن چربي بازو با ليپوساكشن يكي از روش هاي درماني براي از بين بردن چربي و پوست شل و آويزان بازو است.
ليپوساكشن پهلو :
ليپوساكشن مي تواند چربي هاي ناخواسته را در بسياري از نواحي بدن درمان كند، يكي از محبوب ترين نواحي پهلوها هستند كه متاسفانه يكي از سخت ترين نواحي كاهش وزن و سوزاندن چربي از طريق رژيم غذايي و ورزش هستند.
دلايل مختلفي براي ذخيره چربي در پهلوها وجود دارد كه برخي از آن ها شامل سن، ژنتيك و بارداري است. ليپوساكشن پهلو يكي از روش هايي است كه مي توانيد براي كوچك كردن پهلوها و داشتن ظاهري عالي استفاده كنيد. اين كار با بي حسي موضعي انجام مي شود و به طور متوسط ​​يك ساعت طول مي كشد.
ليپوساكشن پا :
تلاش براي از بين بردن چربي هاي اضافه فقط مربوط به ران ها، شكم و پهلوها نيست و بسياري از افراد براي داشتن پاهاي ظريف و انگشتان ظريف و زيبايي مي خواهند با ليپوساكشن چربي هاي اضافي پاها و انگشتان پا را از بين ببرند و قادر به راه رفتن راحت و قرار دادن انگشتان پا در كفش هاي زيبا باشند.
ليپوساكشن چه خطرات و عوارضي دارد ؟
ليپوساكشن چربي شكمي مانند هر جراحي ديگري داراي خطرات و خطراتي است. اگر يك پزشك متخصص و با مهارت بالا را انتخاب كنيد و از دستورات او پيروي كنيد، مي توانيد خطرات ناشي از جراحي را به ميزان قابل توجهي كاهش دهيد. هميشه احتمال بروز مشكل در حين جراحي وجود دارد. در ادامه با خطرات و عوارض ليپوساكشن آشنا مي شويد :
  • عوارض در اثر بيهوشي
  • احتمال ابتلا به عفونت‌هاي استافيلوكوك و استرپتوكوك در صورت عدم توجه به تزريق آنتي‌بيوتيك هنگام جراحي
  • شوك در اثر عدم دريافت مايعات كافي
  • ورود تكه‌هاي چربي به خون و مسدود شدن جريان خون
  • خون ريزي
  • واكنش به ليدوكائين
  • لخته شدن خون در وريدهاي عمقي
  • انباشته شدن مايعات
  • آسيب به اعصاب، عروق خوني، ماهيچه‌ها، ريه‌ها و اندام‌هاي شكمي
  • به دليل حذف چربي هاي بدن در نقاط مختلف به صورت نامتقارن سطوح ناهمواري به وجود بيايد
  • احتمال به وجود آمدن بي حسي در نقاط تحت عمل
براي آشنا شدن با بهترين دكتر پيكرتراشي در زعفرانيه به سايت مربوطه مراجعه فرماييد.

بهترين دكتر ليپوساكشن در زعفرانيه

بهترين دكتر ليپوساكشن در زعفرانيه بايد خصوصيات و ويژگي هايي داشته باشد كه افراد با اطمينان كامل نزد آن ها جراحي خود را انجام دهند و نتيجه مناسبي بگيرند. بهترين پزشك ليپوساكشن قبل از هر اقدامي بيمار را به دقت معاينه مي كند و سلامت جسماني و همچنين اهداف جراحي آن ها را بررسي مي كند.
بهترين دكتر ليپوساكشن در زعفرانيه با توجه به شرايط بيمار بهترين روش را براي او انتخاب مي كند تا كمترين عارضه و بهترين نتيجه عمل را ايجاد كند. يك پزشك خوب بايد بتواند روش هاي مختلف ليپوساكشن را به خوبي انجام دهد و بيمار را به نتيجه دلخواه برسانيد.
او بايد عمل را با بهترين تجهيزات انجام دهد و از آخرين فناوري ها براي سلامت بيمار خود استفاده كند. بهترين دكتر ليپوساكشن در زعفرانيه بايد يك تيم حرفه اي شامل متخصص بيهوشي، پرسنل پرستاري و دستيار داشته باشد. نكات لازم قبل و بعد از عمل را به طور كامل و جامع براي بيمار توضيح دهيد. هزينه ليپوساكشن را به گونه اي تعيين كنيد كه فشار زيادي به بيمار وارد نشود.
كلام آخر
در صورت انجام ليپوساكشن سعي كنيد بهترين كلينيك و بهترين دكتر ليپوساكشن در زعفرانيه را انتخاب كنيد و با آگاهي دست به انجام اين روش بزنيد. سعي كنيد قبل از انجام اين روش مشاوره كافي با بهترين پزشكان را داشته باشيد تا نتيجه مناسبي از اين روش بگيريد. ممنون از اين كه تا آخر اين مقاله همراه ما بوديد. مي توانيد نظرات و پيشنهادات خود را در سايت دكتر حيدري با ما در ميان بگذاريد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.