ابدومينوپلاستي چيست ؟

۱۰ بازديد
ابدومينوپلاستي يك درمان كلينيكي و جراحي است، بنابراين براي داشتن شكمي صاف و متناسب بايد در انتخاب اين روش دقت كنيد. در اين جراحي با برداشتن چربي و پوست اضافي و سفت شدن عضلات ديواره شكم، ناحيه شكم صاف و بدون برآمدگي و چين خوردگي مي شود.

مي توانيد با اين جراحي ليپوساكشن را براي برداشتن چربي هاي شكم انتخاب كنيد، ليپوساكشن مشابه ليپوساكشن نيست و با آن متفاوت است. زيرا هدف از ليپوساكشن فقط حذف چربي است و در طي آن شلي پوست يا عضلات شكم ترميم نمي شود. حتي ممكن است بعد از ليپوساكشن پوست به خوبي منقبض نشود و به حالت اوليه خود برگردد اما در ابدومينوپلاستي معمولاً ظاهر شكم تغيير مي كند و اين ناحيه نازك و زيباتر مي شود.
در حين عمل، عضلات شكم سفت مي شوند، پوست شل و چربي اضافي برداشته مي شود، شكل كلي شكم بيرون زده اصلاح مي شود و ناحيه شكم زيباتر به نظر مي رسد. در جراحي شكم، ناحيه شكمي كه به دليل افزايش يا كاهش وزن، بارداري يا از دست دادن خاصيت ارتجاعي پوست شكل اوليه خود را از دست داده است، مي تواند بافت سفت و متناسب خود را بازيابد.
در طي اين فرآيند چين هاي اضافي پوست و چربي هاي سرسخت از بين رفته و در نتيجه زيبايي و جواني به اين ناحيه از بدن باز مي گردد. جراحي ابدومينوپلاستي با هدف برداشتن چربي و پوست اضافي از قسمت تحتاني معده، پايين شكم، پهلوها و كمر به منظور ايجاد اندامي باريك تر و خوش فرم تر است. در طي اين جراحي عضله اصلي شكم و همچنين عضلات ضعيف يا منزوي كه در دوران بارداري كشيده شده يا تغيير شكل دادند به حالت اوليه باز مي گردند.
ابدومينوپلاستي چيست ؟
انواع ابدومينوپلاستي و روش انجام آن
بسته به هدف شما، اين عمل مي تواند از يك ساعت تا پنج ساعت طول بكشد. وضعيت جسماني يكي از عواملي است كه در تعيين نحوه انجام جراحي به صورت سرپايي يا بستري نقش دارد. در ادامه با انواع ابدومينوپلاستي آشنا مي شويد :
ابدومينوپلاستي كامل :
اين گزينه براي افرادي مناسب است كه بيشتر به اصلاحات و تغييرات در ناحيه شكم نياز دارند. در اين روش برش در قسمت تحتاني شكم و از طريق استخوان لگن ايجاد مي شود. در ابدومينوپلاستي كامل، ناف حركت داده مي شود و پوست به سمت پايين كشيده مي شود تا ماهيچه هاي شكم به صورت عمودي از جناغ سينه تا پايين لگن سفت شوند.
يك برش بزرگ در سر تا سر پايين شكم، به موازات سمت چپ به راست يا بالعكس ايجاد مي شود، يك برش ديگر براي آزاد كردن ناف از بافت هاي اطراف ايجاد مي شود، پوست بايد از ديواره شكم جدا شود و بعد عضلات شكمي تراز و صاف مي شود. مرحله بعد در آوردن چربي ها و پوست هاي اضافي و تعبيه سوراخ جديدي براي ناف و قرار دادن آن سر جاي خود است.

مرحله بعد كشيدن و به هم رساندن پوست باقي مانده و بخيه كردن آن است. در اين عمل حداكثر مقدار اضافي پوست و چربي از شكم خارج مي شود. اين جراحي براي افرادي كه مايل به تغيير فرم گسترده و از بين بردن چاقي ناشي از كاهش وزن زياد يا حاملگي هاي متعدد هستند، مفيد است.
پزشك در طي عمل پوست و ماهيچه هايي را كه نياز به تغيير شكل و اصلاح دارند مورد جراحي قرار مي دهد. همچنين برش هايي در اطراف ناف ايجاد مي شود تا بافت اضافي اين ناحيه برداشته شود. پس از عمل نيز پزشك لوله هايي را زير پوست قرار مي دهد تا مايع اضافي را از ناحيه عمل شده خارج كند و پس از چند روز آن ها را خارج مي كند.
ابدومينوپلاستي جزئي يا ميني ابدومينوپلاستي :
در اين روش برش ها كوتاه تر و كوچك تر مي شوند. اين جراحي اغلب بر روي افرادي كه رسوبات چربي و چاقي آن ها زير ناف است انجام مي شود. در طي اين روش، ناف احتمالاً حركت نمي‌كند و پوست شكم بين خط برش و ناف با جراحي برداشته مي‌شود. ميني ابدومينوپلاستي شامل مواردي مانند : برداشتن چربي هاي اضافي، به وجود آمدن برش بزرگي سرتاسر زير شكم، كشيدن و به هم رساندن پوست دو طرف شكم و بخيه كردن آن، بريدن پوست هاي اضافي، جدا كردن پوست از ديواره شكمي زير ناف.
اين نوع روش را مي توان با آندوسكوپ انجام داد. بسته به شرايط فيزيكي و ساير عوامل، جراحي امكان دارد تا دو ساعت طول بكشد. همانطور كه با ابدومينوپلاستي كامل، در ابدومينوپلاستي جزئي، امكان دارد از لوله ها براي برداشتن مايع بافت اضافي در اين ناحيه استفاده شود.
ميني ابدومينوپلاستي بر روي برداشتن پوست اضافي در ناحيه زير ناف تمركز دارد و بهترين گزينه براي افرادي است كه به دنبال فرم دادن و اصلاح فرم زير شكم خود هستند و نيازي به تقويت عضلات شكم ندارند. در اين روش ناف حركت نمي‌كند و عضلات كمتر سفت مي‌شوند، برش‌ها كوچك‌تر مي‌شوند و در نتيجه جاي زخم كوچك‌تر و دوره نقاهت كوتاه‌تر مي‌شود.
ابدومينوپلاستي اطراف شكم :
اين جراحي در پشت و پهلو هاي تحتاني انجام مي شود و براي افرادي كه چاقي آن ها محدود به شكم نيست و شامل پهلو ها و نواحي اطراف آن مي شود مناسب است. در صورت وجود چربي اضافي در ناحيه پشت و همچنين شكم، ليپوساكشن پشت يا ابدومينوپلاستي اطراف شكم هر دو گزينه هاي درماني مناسبي هستند، اما در روش دوم علاوه بر قابليت برداشتن چربي هاي باسن و پشت، پوست اضافي برداشته مي شود، در نتيجه فرم بدن بهبود يافته است.
پس از جراحي، برش ها بخيه شده و بانداژ مي شوند. پزشك شما امكان دارد از يك باند الاستيك مخصوص براي پوشاندن ناحيه جراحي بعد از عمل استفاده كند. تمام دستورالعمل هاي جراح خود را در مورد پانسمان و بانداژ مناسب رعايت كنيد. پزشك به شما توصيه مي كند كه چگونه بنشينيد يا دراز بكشيد تا به كاهش درد بعد از عمل كمك كند.
ابدومينوپلاستي معكوس :
با تشخيص پزشك مانند كاهش وزن ناگهاني يا پوست اضافي در قسمت فوقاني شكم، نوع ديگري از اين جراحي انجام مي شود كه به آن ابدومينوپلاستي معكوس مي گويند. در اين عمل برشي زير استخوان سينه ايجاد مي شود و به جاي پايين آوردن پوست به سمت بالا كشيده مي شود و بافت اضافي از اين ناحيه خارج مي شود.

انواع ابدومينوپلاستي و روش انجام آن

ابدومينوپلاستي براي چه افرادي مناسب است ؟

ابدومينوپلاستي يكي از رايج ترين درمان هايي است كه بر روي زنان و مردان انجام مي شود، به ويژه آن هايي كه بدنشان به دليل كاهش وزن يا تغييرات ديگري مانند بارداري دچار تغييرات قابل توجهي شده است، زيرا بعد از بارداري يا كاهش وزن بيشتر از ظاهر شل شدن پوست و چربي اضافي در ناحيه شكم بسيار شايع است. اين پوست افتاده مي تواند در برابر رژيم غذايي و ورزش مقاوم باشد و با اين روش ها به راحتي از بين نرود.

افرادي كه وزن زيادي از دست دادند و مي‌خواهند از شر پوست شل از تغيير وزن خلاص شوند، سالمنداني كه ضعف عضلات شكم دارند، زناني كه بعد از بارداري شكل و ناحيه بدن آن ها تغيير كرده است. كساني كه به دنبال رسيدن به اندام ايده آل و اصلاح اندام خود هستند. نتايج جراحي ابدومينوپلاستي نشان دهنده افزايش كنترل و قدرت مثانه و عضلات شكم و كاهش درد كمر است.

البته لازم به ذكر است كه اگر خانمي هستيد كه هنوز قصد بچه دار شدن داريد، امكان دارد اين جراحي براي شما مناسب نباشد و احتمالا مجبور شويد آن را به بعد از دوران باروري موكول كنيد، زيرا در طي اين جراحي ماهيچه ها ي شكم شما سفت خواهند شد و اگر در آينده باردار شويد، اين ماهيچه ها مي توانند جدا شده و باعث فتق شوند.

همچنين اگر قصد كاهش وزن زيادي داريد، بايد منتظر بمانيد تا وزن شما تثبيت شود و به مقدار مناسبي برسد و قبل از آن عمل شكم انجام ندهيد. جراحي ابدومينوپلاستي باعث ايجاد زخم در ناحيه شكم مي شود و اين زخم براي مدت طولاني روي پوست باقي مي ماند.

تفاوت ابدومينوپلاستي با ليپوساكشن
ابدومينوپلاستي يك جراحي زيبايي است و براي درمان چاقي استفاده نمي شود. در بيشتر موارد اين عمل براي خانم هايي انجام مي شود كه بعد از سزارين فرم طبيعي شكم خود را از دست داده اند و به دنبال بهبود اندام و زيبايي خود هستند. بنابراين اگر در آينده قصد بارداري داريد، تصميم به كاهش وزن زيادي داريد، شاخص توده بدني شما بالاي ۳۰ است يا بيماري مزمني داريد، پزشك ابدومينوپلاستي را توصيه نمي كند.

برخلاف ابدومينوپلاستي ، جراحي ليپوساكشن را مي توان در نواحي بزرگتر بدن مانند پاها، بازوها، ران ها انجام داد. ليپوساكشن با از بين بردن رسوبات چربي اضافي به بهبود فرم بدن و تغيير شكل اين نواحي كمك مي كند. اين روش درماني براي رفع چاقي در ناحيه وسيع تري از بدن مناسب است و نتايج آن نسبت به درمان هاي غيرتهاجمي دائمي تر و قابل پيش بيني تر است.

ليپوساكشن نه جايگزين رژيم غذايي يا ورزش مناسب است و نه درمان موثري براي سلوليت يا افتادگي پوست محسوب مي شود. همچنين در ليپوساكشن پوست اضافي برداشته نمي شود اما در ابدومينوپلاستي علاوه بر چربي اضافي، پوست شل و آويزان از بدن خارج مي شود.

نحوه انجام جراحي بين اين دو روش متفاوت است. در ليپوساكشن پس از بيهوشي، ابتدا برش هاي كوچكي در ناحيه مورد نظر ايجاد مي شود، سپس يك لوله نازك و توخالي از طريق اين برش ها وارد بدن مي شود و با ساكشن چربي را از بدن خارج مي كند. اگر در ابدومينوپلاستي پس از ايجاد برش در شكم، چربي برداشته شود، پوست اضافي برداشته شود، سپس پوست باقيمانده به هم نزديك شود و شكم صاف و باريك شود.

قبل از ابدومينوپلاستي چه مراقبت هايي بايد انجام داد ؟

اگر فعاليت بدني داريد و ورزش مي كنيد، بايد به مدت ۴ تا ۶ هفته از ورزش شديد اجتناب كنيد. علاوه بر اين، پزشك ممكن است به مدت ۱ ماه به شما استراحت دهد تا بهبودي كامل پيدا كنيد.

قبل از جراحي شكم، پزشك دستورالعمل هاي قبل از جراحي را به شما مي دهد. اين دستورالعمل ها را به دقت دنبال كنيد تا بهترين نتيجه را از جراحي خود بگيريد. توصيه مي شود براي انجام عمل ابدومينوپلاستي تا رسيدن به وزن ايده آل صبر كنيد.

فردي كه براي عمل جراحي شكم ارجاع داده مي شود، به طور كلي بايد از سلامت جسماني خوبي برخوردار باشد. زناني كه به دنبال اين روش هستند بايد پس از زايمان يا زماني كه ديگر قصد بچه دار شدن ندارند به دنبال اين درمان باشند تا از كشش بيشتر عضلات شكم در دوران بارداري جلوگيري كنند.

سيگار كشيدن مي تواند عوارض بعد از عمل را بيشتر كند و بهبودي را عقب بيندازد. اگر سيگار مي كشيد، بايد براي مدتي آن را ترك كنيد. سيگار نكشيدن كافي نيست و بايد حداقل ۲ هفته قبل از عمل و ۲ هفته بعد از عمل از انواع آدامس، چسب هاي نيكوتيني و سيگار الكترونيكي پرهيز كنيد.

مطمئن شويد كه وعده هاي غذايي مناسب و كامل داريد. قبل از عمل سعي كنيد زياد غذاي سنگين نخوريد زيرا تغذيه خوب نقش مهمي در بهبودي دارد.

در مشاوره قبل از عمل، پزشك امكان دارد به شما دستور دهد كه مصرف برخي داروها و مكمل هاي غذايي را براي مدتي قبل و بعد از عمل متوقف كنيد. در مورد داروهاي مصرفي خود، به ويژه رقيق كننده هاي خون، به پزشك خود اطلاع دهيد.

مراقبت هاي بعد از جراحي ابدومينوپلاستي :

جراحي ابدومينوپلاستي مانند جراحي هاي ديگر داراي مراقبت هايي است كه بايد آن ها را به خوبي و با دقت انجام دهيد تا نتيجه مناسبي از جراحي خود بگيريد. پس از عمل، لوله هاي مخصوص خروج مايع بافتي از ناحيه شكم تا چند روز در بدن باقي مي ماند. پزشك به شما نشان مي دهد كه چگونه از آن ها مراقبت كنيد و چگونه آن ها را تخليه كنيد.

جراح متخصص مي تواند آنتي بيوتيك و داروهاي رقيق كننده خون را تجويز كند. براي ۶ هفته، يك كمربند براي كمك به جلوگيري از مايع اضافي و حمايت از ناحيه عمل شده استفاده مي‌كنيد. دوره نقاهت براي ابدومينوپلاستي جزئي كوتاه‌تر است، اما همچنان بايد حداقل به مدت ۶ هفته از فعاليت‌هاي شديد، از جمله ورزش‌هاي شديد يا بلند كردن اجسام سنگين اجتناب كنيد.

بهترين دكتر ابدومينوپلاستي در زعفرانيه
بهترين دكتر ابدومينوپلاستي در زعفرانيه بايد ويژگي و خصوصيت هايي داشته باشد تا افراد بتوانند به آن ها اطمينان كامل داشته باشند و نزد ان ها جراحي خود را انجام دهند و نتيجه مناسبي از آن ها بگيرند. در ادامه با ويژگي هاي بهترين دكتر ابدومينوپاستي در زعفرانيه آشنا مي شويد :

يكي از ويژگي هاي بهترين دكتر ابدومينوپلاستي در زعفرانيه ميزان تخصص و مهارت پزشك است.
داشتن سابقه كاري فراوان از خصوصيات بهترين جراح است.
بهترين دكتر ابدومينوپلاستي در زعفرانيه بايد ظرافت در انجام عمل داشته باشد.
يكي ديگر از خصوصيات بهترين جراح ارتباط خوب و صميمانه با بيماران است.
كمال صداقت و تعهد مي تواند يكي ديگر از ويژگي هاي بهترين دكتر بهترين دكتر ابدومينوپلاستي در زعفرانيه باشد.
پزشك بايد علم زيباشناسي را بداند.
بهترين دكتر ابدومينوپلاستي در زعفرانيه
كلام آخر
قبل از انجام جراحي سعي كنيد بهترين دكتر ابدومينوپلاستي در زعفرانيه را انتخاب كنيد تا نتيجه مناسبي از اين روش بگيريد و سعي كنيد از افرادي كه قبلا اين جراحي را انجام دادند پرس و جو كنيد و با آگاهي دست به انجام اين جراحي بزنيد. همچنين شما مي توانيد براي آشنا شدن با بهترين دكتر ليپوساكشن در زعفرانيه به سايت مربوطه مراجعه فرماييد. ممنون از اين كه تا آخر اين مقاله همراه ما بوديد. نظرات و پيشنهادات خود را با ما در سايت دكتر حيدري ميان بگذاريد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.