عمل پروتز سينه چيست ؟

۱۲ بازديد
پروتز سينه يك عمل جراحي است كه باعث افزايش سايز سينه زنان مي شود. اين روش جراحي مي تواند به شكل دهي و پركردن سينه ها كمك كند. جراحي پروتز سينه با بيهوشي عمومي انجام مي شود، اين عمل سرپايي است و در بيشتر موارد نيازي به بستري شدن در بيمارستان نيست.
بسياري از خانم ها براي رسيدن به شكل و اندازه سينه مورد نظر خود عمل پروتز سينه را انجام مي دهند. اين جراحي با قرار دادن پروتز در پشت بافت طبيعي سينه زنان انجام مي شود. پروتزها كيسه هاي سينه اي هستند كه با ژل سيليكون يا محلول نمكي پر شدند. آن ها در بالا يا زير عضله سينه اي بزرگ قرار مي گيرند تا ظاهر قفسه سينه را بهبود بخشند.
انواع پروتز سينه :
انواع پروتز سينه به سه دسته سيليكوني، ساليني و تركيبي تقسيم مي شوند. پروتزهاي سيليكوني از تركيبات مختلف سيليكوني ساخته شدند و حالت چسبندگي مانند ژل دارند. پروتزهاي سيليكوني بيشتر از ساير پروتزها به بافت سينه شباهت دارند و به همين دليل اولين انتخاب براي پروتزها محسوب مي شوند. در صورت آسيب ديدن اين پروتزها از بين نمي روند و ژل پروتز به فضاي اطراف يا ساير لايه هاي پروتز نفوذ مي كند.
پروتز هاي آب‌ نمكي يا ساليني به شكل كروي و گرد هستند و با آب نمك استريل پر مي شوند. اين پروتزها داراي يك ديواره سيليكوني هستند كه غيرقابل نفوذ عمل مي كند، اين پروتزها سخت تر از پروتزهاي سيليكوني هستند و در صورت شكستن صاف و صاف مي شوند و مايع داخل آن جذب بدن مي شود. اين مايع به طور طبيعي در بدن انسان وجود دارد، هيچ آسيبي به بدن وارد نمي كند.
جراحي پروتز سينه چه مراحلي دارد ؟
در جراحي پروتز سينه، برش هايي بسته به نوع و محل پروتز به وجود مي آيد. بافت سينه از ماهيچه ها و بافت همبند جدا شده و فضايي براي قرار دادن پروتز در محل مناسب ايجاد مي شود.
جراحي كاشت سينه با بيهوشي عمومي انجام مي شود و بين ۶۰ تا ۹۰ دقيقه طول مي كشد. در طول جراحي، برشي در پوست در كنار يا زير سينه تحت درمان ايجاد مي شود. پزشك از قبل در مورد محل برش ها با شما صحبت مي كند تا از جاي زخم آگاه شويد.
پس از برش، پروتز مورد نظر بين بافت سينه و عضله سينه اي يا پشت عضله سينه قرار مي گيرد. هنگامي كه پروتزها در جاي خود قرار گرفتند، برش ها بخيه شده و با يك پانسمان پوشانده مي شوند. مي توانيد همان روز عمل به خانه برويد، يا امكان دارد لازم باشد يك شب در بيمارستان بمانيد.
وقتي به خانه برگشتيد، فقط مي توانيد فعاليت هاي سبك تري را در هفته اول انجام دهيد و به تدريج بيشتر فعاليت هاي عادي خود را در ۴ تا ۶ هفته آينده از سر بگيريد. سينه هاي شما امكان دارد در ابتدا غير طبيعي به نظر برسند، اما جاي نگراني نيست و در بيشتر موارد موقتي است. سينه هاي شما در عرض چند ماه طبيعي به نظر مي رسند.

كانديداي مناسب براي پروتز سينه

زناني كه به دليل سينه هاي كوچك خود اعتماد به نفس خود را از دست دادند و از پوشيدن برخي لباس ها خجالت مي كشند امكان دارد از جراحي پروتز بهره مند شوند. اين افراد از نظر بدني و فيزيكي در شرايط خوبي باشند، از بيماري يا بيماري خاصي رنج نبرند و مهمتر از آن انتظارات منطقي و واقع بينانه از نتيجه جراحي داشته باشند.
افرادي كه سينه هايي نامتقارن داشته باشند؛ خانم هايي كه تحت عمل جراحي ماستكتومي يا جراحي سينه قرار گرفتند. زيرا امكان دارد براي بازسازي پستان خود عمل پروتز سينه را انجام دهند؛ خانم‌هايي كه سينه‌هايشان رشد كافي ندارد و مي‌خواهند سينه‌هايي بزرگ‌تر و متناسب با اندازه و شكل آن‌ها داشته باشند، بايد پروتز سينه را انتخاب كنند.
در بسياري از موارد، پس از زايمان و شيردهي، اندازه سينه امكان دارد كم شود. زنان ناراضي با چنين شرايطي مي توانند با مشورت پزشك متخصص پروتز سينه جراحي پروتز سينه انجام دهند. چنين افرادي اگر مورد صلاح پزشك باشند كانديداي مناسبي براي جراحي هستند.
عمل پروتز سينه چه مزايايي دارد ؟
اغلب پس از تغيير ناگهاني وزن، بارداري و شيردهي يا به دليل روند طبيعي پيري، اندازه سينه‌ها كوچك مي‌شود و جاذبه تاثير خود را مي‌گذارد. جراحي بزرگ كردن سينه با كاشت هم از نظر جسمي و هم از نظر رواني مي تواند براي خانم ها مفيد باشد و اعتماد به نفس خانم ها را بيشتر كند و تاثير زيادي بر عزت نفس او داشته باشد. از مزاياي عمل پروتز سينه عبارت است از : پرتر به نظر رسيدن سينه، بيشتر شدن حجم و سايز سينه، بالا رفتن اعتماد به نفس، درست كردن نامتقارن بودن سينه ها نسبت به هم.
سن مناسب براي عمل پروتز سينه :
براي تعيين سن دقيق جراحي كاشت سينه متغيرهاي مختلفي وجود دارد.  دو شاخص بسيار مهم در اين اتفاق رسيدن به بلوغ جسمي و رواني است كه جراح بايد قبل از انجام اين عمل بسيار مهم به آن توجه كند.
اگر سينه به اندازه كافي رشد نكند و عمل پروتز سينه بر روي فرد انجام شود، با رشد و تغيير شكل سينه ها به مرور زمان مي تواند در نتيجه عمل تاثير داشته باشد. گاهي اوقات برش هاي جراحي مي تواند باعث رشد كامل و مناسب سينه شود.
در عمل پروتز سينه چه ناحيه هايي برش داده مي شود ؟
در عمل پروتز سينه ناحيه هايي مانند زير سينه، زير بازو، در امتداد لبه هاله قهوه اي رنگ دور نوك سينه برش داده مي شود. در نهايت برش ها بخيه شده و پانسمان روي سينه ها قرار مي گيرد. جراحي پروتز سينه با بيهوشي عمومي انجام مي شود و ۲ تا ۵ ساعت طول مي كشد.
مراقبت هاي قبل از عمل پروتز سينه :
يكي از مهم ترين نكات، پيدا كردن جراح سينه ماهر و مجرب و شركت در جلسات مشاوره است. در طول اين جلسات، پزشك سوابق پزشكي بيمار را بررسي مي كند، زيرا برخي شرايط پزشكي مي تواند بر نتيجه جراحي و احتمال به وجود آمدن عوارض هنگام و بعد از جراحي تأثير داشته باشد.
بافت و آناتومي سينه كاملا بررسي شده و اندازه و انواع پروتزها با توجه به قد و عرض شانه در نظر مي گيرند. علاوه بر معاينات انجام شده توسط پزشك، از بيمار دعوت مي شود تا يك سري توصيه ها و درمان ها را دنبال كند تا دوره نقاهت را به راحتي و سريع پشت سر بگذارد. نكاتي مانند :
  • ۶ تا ۸ ساعت قبل از عمل از خوردن و آشاميدن آب، مايعات و غذا خودداري كنيد.
  • از مصرف داروهاي ضد التهاب و غير استروئيدي مثل آسپرين و داروهاي حاوي آسپرين، ژلوفن و نوافن خودداري كنيد. اين داروها با رقيق كردن خون، خطر خونريزي حين و بعد از جراحي را بيشتر مي كند. بيمار بايد تمام داروهايي را كه مصرف مي كند به پزشك اطلاع دهد تا در صورت نياز داروهاي جديد جايگزين شوند.
  • آزمايشات تجويز شده توسط پزشك را انجام دهيد.
  • سعي كنيد سيگار نكشيد زيرا نيكوتين موجود در سيگار خطر عوارض ناشي از جراحي را بيشتر مي كند.
بهبودي بعد از عمل پروتز سينه چگونه است ؟
درد، تورم و كبودي مي تواند بلافاصله پس از جراحي كاشت سينه ايجاد شود. همچنين امكان دارد تنگي قفسه سينه اتفاق بيفتد و تنفس امكان دارد محدود شود. اين طبيعي است و علائم طي چند هفته آينده بهبود خواهند يافت. بعد از جراحي در بيمارستان يا كلينيك در حالت نيمه نشسته استراحت مي كنيد. زيرا به شما كمك مي كند تا راحت باشيد و ورم را كمتر كنيد. در صورت نياز اقامت ارائه مي شود.
پس از رفتن به خانه، مي توانيد از مسكن هاي بدون نسخه مثل پاراستامول يا ايبوپروفن استفاده كنيد. اگر مشكلات معده، كليه يا كبد داريد يا داشتيد، نبايد از ايبوپروفن استفاده كنيد. اگر مبتلا به آسم هستيد، ايبوپروفن امكان دارد براي شما مناسب نباشد. براي نوع مسكن مي توانيد با جراح خود مشورت كنيد.

عوارض عمل پروتز سينه

عمل پروتز سينه مانند روش هاي ديگر داراي مزايا و عوارضي است كه بايد از آن آگاهي داشته باشيد. در ادامه به عوارض عمل پروتز سينه مي پردازيم :
  • پارگي پروتز
  • تغييرات موقتي يا دائمي در احساس نوك پستان
  • عفونت يا خونريزي بعد از جراحي
  • پروتز چين خورده يا تا مي شود.
  • باقي ماندن جاي زخم
  • جمع شدن بافت اسكار در اطراف پروتز
بهترين زمان تعويض پروتز سينه چه زماني است ؟
تعويض پروتز سينه علت هاي متفاوتي مي تواند داشته باشد. پس از جراحي، برخي از زنان امكان دارد از نتيجه عمل خود راضي نباشند يا بخواهند اندازه پروتز خود را تغيير دهند. در برخي افراد امكان دارد به خاطر فشار زياد، پروتز آن ها جابجا شده يا پاره شده باشد. برخي از زنان ممكن است انقباضات كپسولي داشته باشند كه نياز به تعويض پروتز سينه دارند.
شيردهي بعد از جراحي پروتز سينه :
خطر ورود محتويات پروتز به شير مادر بسيار كم است. در صورت وارد شدن فشار قوي پروتزها امكان دارد بشكنند، اما در صورت پاره شدن پروتزها، مواد داخلي آن ها بايد از غشاي سلولي زيادي عبور كنند تا به شير مادر برسد، اما اين محتويات وارد شير مادر شود خيلي بعيد است.
روند شيردهي به محل قرار دادن پروتز سينه بستگي دارد. اگر بعد از كاشت سينه تصميم به بارداري و شير دادن داريد، با پزشك خود صحبت كنيد. در اين شرايط جراحان پروتز سينه را در ديواره عضلاني قفسه سينه قرار مي دهند و به همين ترتيب براي خانم ها در روند شيردهي مشكلي ايجاد نمي شود.

هزينه پروتز سينه در زعفرانيه

هزينه پروتز سينه در زعفرانيه تحت تاثير عوامل مختلفي مانند نوع ايمپلنت و مواد مورد استفاده، هزينه هاي بيمارستاني و سطح مهارت و تجربه، تخصص پزشك بوده و بسيار متغير است. برخي افراد غير متخصص و سودجو اين عمل را با استفاده از پروتزهاي بي كيفيت انجام مي دهند كه مي تواند نتايج ناخواسته و گاهي جبران ناپذيري را به همراه داشته باشد.
بنابراين در انتخاب بهترين دكتر پروتز سينه در زعفرانيه دقت كنيد و هرگز هزينه را تنها عامل تعيين كننده در نظر نگيريد، استفاده از ايمپلنت هاي مورد تاييد FDA نكته حائز اهميت است. براي مشاوره و قيمت تقريبي جراحي مي توانيد با پزشك گفت و گو كنيد.
آيا امكان تخليه پروتز سينه بعد از جراحي وجود دارد ؟
بله، اين امكان وجود دارد، اما سعي كنيد كه اين كار را نكنيد. بهتر است در ابتدا و قبل از اقدام براي سوراخ كردن پروتز سينه خوب فكر كنيد و با عجله و در پشيماني تصميم نگيريد.
چه افرادي نمي توانند پروتز سينه انجام دهند ؟
زنان باردار افرادي هستند كه در دوران بارداري نمي توانند اين جراحي زيبايي را انجام دهند. از طرفي به خانم هايي كه تصميم به زايمان و شيردهي دارند توصيه مي شود كه جراحي پروتز سينه را بعد از آخرين دوره بارداري و شيردهي بيندازند.
كلام آخر
قبل از انجام اين جراحي درباره هزينه پروتز سينه در زعفرانيه اطلاعات كافي را به دست آوريد و با آگاهي دست به انجام اين جراحي بزنيد. سعي كنيد بهترين كلينيك و بهترين پزشك را انتخاب كنيد. ممنون از اين كه تا آخر اين مقاله همراه ما بوديد. نظرات و پيشنهادات خود را در سايت دكتر حيدري با ما در ميان بگذاريد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.